Gå til innhold

Lage ny database i phpMyAdmin 2.5.7-pl1

Anbefalte innlegg

Ja jeg bare lurer på hvordan jeg skal få fulgt disse stegene her, jeg har allerede en database satt opp som heter "dreadbot" og skal ha en til - om det går. Mulig spørsmålet er tåpelig, men jeg har glemt alt dette og må ha litt hjelp nå.

SQL server setup

* Create a database of the name "hw".

* Using the hw.sql file from the web tarball, create the char table in the wow database.

* Create a user (hw) with SELECT, INSERT, and UPDATE privilages on the wow database

Kan dere gi meg en detaljert forklaring (en nabbi forklaring ja) steg for steg for å løse det der for meg? Det hadde vært utrolig hjelpsomt. Bare husk på at jeg allerede har en database der inne, som jeg bl.a kjører Invision på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar det her litt fort så kan du heller si fra hvis jeg husker feil, eller noe er uklart.

Gå til phpMyAdmin siden, der har du en tekstboks hvor det står "opprett database" skriv inn navnet der og klikk utfør. Da får du opp en ny side, hvor du kan velge et SQL skilleark, klikk på det. På den siden får du opp to bokser, den nederste kan du klikke Bla gjennom på, klikk på den knappen, finn filen og klikk åpne. Så klikker du utfør i skjemaet.

Da har du opprettet en database og fylt den med data.

Gå så til hovedsiden igjen, og velg linken Privilegier. Der har du en link til for å opprette nye brukere - klikk på den. Der fyller du inn brukernavnet, passord og vert (mest sannsynelig skal du velge localhost der). Så klikker du av på de feltene under som du skal klikke av på, SELECT, INSERT og UPDATE - så klikker du ok. Da får du opp burkeroversikten igjen, klikk der på endre brukeren og velg den databasen brukeren skal ha tilgang til å endre.

Lenke til kommentar

bortevekk_net.jpg

problemet er at det ikke er noen boks med "lag database" eller noe som ligner på det. Er det jeg leter etter. Det du ser på bildet er det eneste som er på hele siden. Bortsett fra hele databasen jeg allerede har listet nedover på venstresiden da.

Jeg har kikket overalt, og jeg klarer ikke finne ut hvordan jeg skal lage en ny database. Hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...