Gå til innhold

Inntrykk av Motorola V220

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne på Rimi igår for 795,- inkl 100,- i ringetid og låst til Netcom. Veldig på impuls, fordi jeg er lei av min 6600 som er stor og tung. Tenkte jeg kunne dele min inntrykk av telefonen itilfelle det er andre der ute som teller på knappene om de skal kjøpe den.

Specs og bundle

Nett: GSM tri-band 900 / 1800 /1900

Størrelse: 83 x 44 x 22 mm

Vekt: 95 gram

Batteritid: 7 dager stand-by / 4,5 t prating

Display: 128 x 128 pixler 65000 farger CSTN skjerm.

Eksternt display : monocrome 96x32 pixler

Hvilken bundle? :) Du får med telefon, og lader, that's it.

Teknologi:

Mangler IR og bluetooth, men hadde vel ikke forventet det av en billig-telefon.

Men stort pluss for at den har standard mini-usb port for tilkobling til datamaskinen. Og standard 2,5mm hodetelefon inngang.

innebygd høyttaler funksjon, som er høy å klar, og litt blikk-boks aktig

Ringer høyt og klart, og gjengir mp3 filer som er overført på en tilfredstillende måte.

1,8 MB innebygd minne, som deles mellom det meste etter det jeg har funnet ut.

VGA kamera, som tar ok bilder se eksempel bilde. Man kan zoome inntil 4x digitalt. Og justere lysstyrke enkelt før man tar bildet. Kan også styre "eksponering" og det er flere moduser å velge mellom, utendørs, innendørs vanlig, innendørs kontor, og noen andre. Det er ikke mulighet til å spille inn video, men den kan spille av video (3gp)

Støtter også presence og instant messaging, men dette har jeg ikke funnet ut av ennå.

Stemmestyring støttes også

Altialt ikke gæernt i det hele tatt for denne prisen.

Grensesnitt og daglig bruk

Menyene er oversiktlige med stor skrift, litt for stor for min smak, noe som gjør det litt slitsomt å lese lange meldinger.

Telefonen virker rask og responsiv i menyene, og ved tekstmeldinger. Men ettersom man fyller opp minne i den blir den grisetreg. Så her er trikset og begrense seg til det man absolutt trenger.

Det er mulighet til å tilpasse menyene med forskjellige themes, kan også laste ned(kjøpe) flere fra motorola. Det er profiler som man kan stille inn om den skal vibrere først og så ringe osv. Man kan tilordne ringetoner til kontakter, og bilder til kontakter, tror jeg, men ser ikke helt vitsen med det siden utvendig display ikke kan vise bilder. Den lagrer telefonbokoppføringer teit, med en oppføring for hvertnummer, noe som gjør at det er slitsomt å bla seg frem til en kontakt i telefonboka, hvrtfall hvis dine kontakter har 4 telefonnummer og mailadresse hver seg, som mine har. Det skal være plass til 1000 kontakter, men dette kommer vel an på hvor mye annet stæsj som man legger inn i telefonen.

Skrive tekstmeldinger: Jeg synes dette går helt greit, men det skal legges til at jeg ikke er noen meldingsracer, prediktiv tekst funker, men ser ikke ut som man kan legge til egne ord?

Sync med PC

Motorola synes det er rimelig at man skal betale for at man skal synce telefonen med datamaskinen, og overføre bilder og ringetoner. Det synes ikke jeg. Siden det er en standard mini usb kontakt på telefonen, brukte jeg en kabel som jeg fant hjemme. Stappet i telefonen, og XP sa med en gang at jeg hadde koblet til Motorola V220 USB modem, og spurte etter driver, tøft! Telefonen har GPRS klasse 10 som er noe av det raskeste som finnes (foruten EDGE og 3G) så surfing på laptop med telefonen som modem går greit. Jeg lastet ned MobilePhoneTools og gikk igang med å synce telefonen. Det funker helt greit, og bedre enn den forferdelige Nokia PC suite. Syncet greit med kalenderen, og kontaktene mine i oulook. Men den støtter ikke Oppgaver/tasks. Det var også lett og intuitivt å føre over bilder, videofiler etc. til telefonen.

Konklusjon

Synes dette er en veldig fin brukstelefon, liten og nett, og har alle funksjoner som man bruker til daglig, at den ikke har bluetooth eller IR kan jeg leve med siden den har USB inngang. USB inngang burde vært standard på alle telefoner! Og standard ringelyden til Motorola er fet, her har andre mob leverandører noe å lære.

Så, trenger du en telefon til under 1000kr er dette absolutt noe å satse på, ikke verdens råeste men det funker.

EDIT:

Legger ved noen punktumer og kommaer her som kan fritt fordeles hvis noen ikke liker setningsoppbyggningen min

...,,,,.,.,.,.,.,.,...,,,,,,..........

post-19-1107944077_thumb.jpg

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig bra kamera!

Det kameraet må være et av de beste VGA-kameraene på markedet!

Også på en telefon til under 1000lappen.

Minnet og skjerme kunne vært litt større.

Digg med eksternt display på så billig telefon da!

Lenke til kommentar
Samsung X600 har bedre, men den er litt dyrere!

Jojo, men dette kameraet var i tillegg på en telefon til 795kr!

Dessuten skrev jeg bare at det var et av de beste. Ikke det beste.

Det fine er jo at det overgår mange dyrere nokiatelefoner.

Og mange andre også, men jeg har mest peiling på Nokia. :-)

Lenke til kommentar

Jeg vet dessverre ikke hva slags sperre det er lagt inn, jeg har NetCom abb fra før, så det kontantkortet ligger å støver i skuffen.... Hvilke operatører er det som bruker NetCom sitt nett da ? Hvis jeg kjenner noen som har det så skal jeg få sjekket (er veldig ute av denne operatør dansen, siden jobben betaler abbo'et mitt)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endret emnetittelen, skulle nesten tro at RIMI (Norges gruppen) laget telefoner ;P

-

Med IM mente han sikkert Instant messenger, ser ikke hvor han skrev IM, men som sagt så antar jeg at han mente Instant messenger... (Som MSN o.l.)

Har du en passende USB kabel så er det vel bare å innstalere et eller annet program som skal være med eller bare plugge kabelen i telefonen og PC'n ;)

Edit:

Les dette fra bzzlink sin førstepost:

Sync med PC

Motorola synes det er rimelig at man skal betale for at man skal synce telefonen med datamaskinen, og overføre bilder og ringetoner. Det synes ikke jeg. Siden det er en standard mini usb kontakt på telefonen, brukte jeg en kabel som jeg fant hjemme. Stappet i telefonen, og XP sa med en gang at jeg hadde koblet til Motorola V220 USB modem, og spurte etter driver, tøft! Telefonen har GPRS klasse 10 som er noe av det raskeste som finnes (foruten EDGE og 3G) så surfing på laptop med telefonen som modem går greit. Jeg lastet ned MobilePhoneTools og gikk igang med å synce telefonen. Det funker helt greit, og bedre enn den forferdelige Nokia PC suite. Syncet greit med kalenderen, og kontaktene mine i oulook. Men den støtter ikke Oppgaver/tasks. Det var også lett og intuitivt å føre over bilder, videofiler etc. til telefonen.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Endret emnetittelen, skulle nesten tro at RIMI (Norges gruppen) laget telefoner ;P

-

Med IM mente han sikkert Instant messenger, ser ikke hvor han skrev IM, men som sagt så antar jeg at han mente Instant messenger... (Som MSN o.l.)

Har du en passende USB kabel så er det vel bare å innstalere et eller annet program som skal være med eller bare plugge kabelen i telefonen og PC'n ;)

Edit:

Les dette fra bzzlink sin førstepost:

Sync med PC

Ok. Når jeg kobler mobilen til dataen så kommer det opp at jeg har satt det i. Og så spør den etter driver. Men jeg har ikke driver! Hva skal jeg gjøre da? Og så skaffet jeg "Mobile Phoone Tools" men så kommer denne meldingen opp: The installation program was unable to find on your PC a mobile PhoneTools previously installed version" Hva skal jeg gjøre da???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...