Uteganger Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg skal ha meg bredbånd fra Nextgentel. Bør jeg velge deres trådløse forbindelse, eller kjøp meg en egen. Dersom egen; hva er bra saker idag? (Jeg skal kun kople til en laptop med innebygd nettverkskort). Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 kan du formulere deg bedre? Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Regner du lurer på om du skal bestille den trådløse routeren. I så fall bør du kjøre ditt egen akksesspunkt. Har god erfaring med denne fra Linksys. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvorfor bør han kjøpe eget aksesspunkt? Lenke til kommentar
Uteganger Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Beklager at jeg ikke har formulert meg så godt! Jeg venter altså på bredbåndlevering fra Nextgentel. Jeg har funnet ut at jeg ønsker å ha et trådløst hjemmenettverk. Nextgentel kan leie meg en trådløs router til 590 kr, og jeg lurer på om dette er et OK produkt. Men jeg lurte på om det er like greit å kjøpe en trådløs router selv. Hva vil dere anbefale meg; 1) bruke nextgentel sin trådløse router 2) kjøpe egen - i så fall hvilken type? Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvorfor bør han kjøpe eget aksesspunkt? Den trådløse routeren fra NTG er bare 11 Mbit, og du bare låner den. Da er det bedre å bruke pengene til å kjøpe sin egen med 54Mbit. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 NGT sin Netopia er krøkkete og dårlig. Bruk LinkSys WRT54G og ikke bry deg om advarsler om to routere etter hverandre. Det virker finfint. -KJ Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 NGT sin Netopia er krøkkete og dårlig. Bruk LinkSys WRT54G og ikke bry deg om advarsler om to routere etter hverandre. Det virker finfint. -KJ Det fungerer finfint helt til du skal åpne porter osv. Kjøp heller en switch (om du ikke har det fra før) og et rent aksesspunkt, da slipper du alle eventuelle problemer med flere rutere osv. Har aldri likt disse kombiløsningene noe særlig. Rene aksesspunkt er etter mine erfaringer en mye mer stabil løsning. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 NGT sin Netopia er krøkkete og dårlig. Bruk LinkSys WRT54G og ikke bry deg om advarsler om to routere etter hverandre. Det virker finfint. -KJ Det fungerer finfint helt til du skal åpne porter osv. Kjøp heller en switch (om du ikke har det fra før) og et rent aksesspunkt, da slipper du alle eventuelle problemer med flere rutere osv. Har aldri likt disse kombiløsningene noe særlig. Rene aksesspunkt er etter mine erfaringer en mye mer stabil løsning. Folk som sliter med å ha flere routere etter hverandre har ikke helt kontroll på hva de driver med. Å åpne porter er ikke noe mer vanskelig om du har 1 eller 4 routere etter hverandre hos deg. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 NGT sin Netopia er krøkkete og dårlig. Bruk LinkSys WRT54G og ikke bry deg om advarsler om to routere etter hverandre. Det virker finfint. -KJ Det fungerer finfint helt til du skal åpne porter osv. Kjøp heller en switch (om du ikke har det fra før) og et rent aksesspunkt, da slipper du alle eventuelle problemer med flere rutere osv. Har aldri likt disse kombiløsningene noe særlig. Rene aksesspunkt er etter mine erfaringer en mye mer stabil løsning. De aller fleste trådløse "gateways" har også muligheten til å fungere som aksesspunkt, er bare å putte "uplink" i switchdelen det. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Heisan! Jeg har også NextGenTel og kjøpte meg en Linksys WRT54G. Veldig fornøyd med den. Har laget en tråd for hvordan det settes opp her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354026&hl= Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Til trådstarter: Som sagt; se bort fra alt utenomsnakket. Dette virker. -KJ Lenke til kommentar
Uteganger Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Takk for gode innspill. Jeg ser nok nærmere på linksys! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Det er ikke noe problem å ha flere routere etter hverandre da man ikke er nødt til å bruke router funksjonen i alle routerene. Jeg har tre stykker etter hverandre hjemme. Den første er satt i bridge modus, nummer to er Smoothwall, som brukes, og nummer tre er en 3Com router med innebygget switch og aksesspunkt, der jeg kun bruker switchen og ap. Trenger kun å åpne port i Smoothwallen ved behov. Endret 9. februar 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå