vitamin2 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Når jeg kjøpte en Samsung LCD (192V) i mai 2004 så kostet samme model mindre hos Siba enn Komplett! Komplett er ikke så "billig" som mange tror. Edit: Jeg kjøpte også en Maxtor 160 gb disk hos Elkjøp på samme tidspunkt som også var billigere enn den noen modeller Komplett solgte. Endret 10. februar 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
rscue Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Tror det faktisk er en del folk som ikke er i samme verden som resten, selv om Komplett er billig betyr det ikke at de er billigst på alle varer.. Når butikker kjører kampanjer så gjør jo dem det for å få inn kunden og for at kunden skal kjøpe vanlige produkter med det samme.. Hvis da en tror at Komplett kan være billigst i alt så bor en i en eventyr verden..JEg handler hos komplett for 2 ting, de har utrolig stort utvalg av varer på lager, de er billige, og de har gode leverings vilkår.. Når folk begynner å klage på at prisen ikke viser moms pga de ikke kan å bruke nettleseren sin og at de har stilt vekk denne selv, så forklarer jo det hva som forgår hos dem som skriver noe slikt.. Og at prisene skal være inkl i prisen er det mest latterlige jeg har hørt, hvis det er så vanskelig å se nederst på siden når du legger varen i handlekurven så tror jeg du/dere skal begynne å handle på lokal butikkene og holde dere vekke fra nettbutikkene.. Som regel dere som starter idiotiske tråder som dette, som jeg selvsagt bare måtte svare på når jeg blir irritert,, Komplett er bra dem og lang fra billigst RScue Edit: Hvis dem er "rådyr", nevn et produkt som dem faktisk er rådyr på da.. 500 i forskjell betyr ikke at dem er rådyr... Endret 10. februar 2005 av rscue Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Er det lov å meddele negative erfaringer om komplett uten å få kritikk om deg som person i dette forumet ? Virker som om noe bedriver rene heksejakten på de som har et mer "balansert" syn på kompletts priser her ! Endret 10. februar 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 ingen som syter seg når Rimi har en vare til 29,50 som da må være rådyrt siden Rema har den til 27,90.. PC-deler er noe DRITT å selge egentlig.. Folk syter seg med en gang det er 5% fortjeneste på varen (ganske vanlig fortjeneste på PC-deler) Disse 5% skal dekke inn omkostninger rundt salg/admin + kostnader ved (uvettig) bruk av angrefristlov osv (samt vanlig garanti da) Jeg fikk en dag et spørsmål om hvorfor ikke PC-butikkene gjør slik som Dressmann osv.! ved å selge til halv pris så selger de jo over dobbelt så mye og tjener mer penger likevel. Går greitt det når man kjøper ting til 10 kr og selger de til 200.. Komplett er av de aller beste webshoppene mener jeg! Det er selvfølgelig bra at folk sier fra når de blir litt for "sløve"/strenge på garantisiden mm. Men jeg stoler mye mer på komplett en mange andre "døgnfluer" som ikke holder ut i lengden.. Tjener ikke penger ved å selge ALT til nullfortjeneste.. Litt greitt å vite at om 2 år så vil fortsatt butikken være der om PC skulle svikte.. (garanti) Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) det dårlige med komplette er at de viser prisene uten frakt og moms Da er det du som har skrudd det av i tilfellet... Alle butikker må oppgi priser inkl mva. Du har nok skrudd på "vis priser uten moms" eller noe... Frakt er det ikke, men det finner man da ut når man skal bestille. Frakten vises etter at du har bestilt, men ellers så er det den beste databutikken på nett Endret 10. februar 2005 av avas_2 Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Frakten vises etter at du har bestilt Du får fram fraktprisen før du godkjenner bestillingen. Det gjelder dei fleste webshopper. Lenke til kommentar
omr Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har lest denne tråden som mange andre, og er forbauset over at trådstarter ikke "svarer" på oppfordring. En slik løs påstand er lett å slenge ut.. For min egen del har jeg handlet både løst&fast på nett, også på Komplett.no. Men jeg har også funnet varer billigere andre steder og valgt et annet selskap. Det er jo enhver forbrukers rett til å godta eller forkaste et tilbud, og som nevt så mange ganger allerede, ingen kan være billigst på alt. Og det er langt fra å være billigst til å være rådyr... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Når jeg kjøpte en Samsung LCD (192V) i mai 2004 så kostet samme model mindre hos Siba enn Komplett! Komplett er ikke så "billig" som mange tror. Edit: Jeg kjøpte også en Maxtor 160 gb disk hos Elkjøp på samme tidspunkt som også var billigere enn den noen modeller Komplett solgte. Du kommer jo også bare med to eksempler... noen butikker kan ha kjempetilbud for å tiltrekke seg kunder, men sammenligner man en rekke modeller, kommer ofte den butikken meget dårlig ut. Komplett har også såkalte ukens tilbud, men ikke kjempetilbud, og det er bra. For hadde de hatt det, måtte de gjort som alle butikkene som har slike kjempetilbud... de måtte lagt på prisen på andre varer for å tjene inn det de taper på å selge tilbudsvarene såpass billig. Det er flere reale net butikker som ikke har såkalte kjempetilbud, og av de kan jeg nevne blant annet Netshop og PS-Data. De har gode tilbud, men ikke så gode at de må legge på prisen på andre varer. Elkjøp derimot, har såpass gode tilbud på enkelte ting at de bare har råd til å selge ett eller to produkter pr. butikk... og må legge på prisen på andre varer (som de selger i stedet for kjempetilbudet) for å tjene inn det tapte. Trådstarter har tydeligvis også meldt seg helt ut av diskusjonen, og det burde jo si litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det lov å meddele negative erfaringer om komplett uten å få kritikk om deg som person i dette forumet ? Virker som om noe bedriver rene heksejakten på de som har et mer "balansert" syn på kompletts priser her ! balansert syn? Hva er balansert med rådyrt som emne? Store ord fra enda en henge-seg-på-syte-bølgen bruker.. Jada, du får nok oppmerksomhet.. Men kanskje ikke den "ja enig med du" typen oppmerksomhet heksejakt? folk deler meninger om det du skriver.. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det lov å meddele negative erfaringer om komplett uten å få kritikk om deg som person i dette forumet ? Virker som om noe bedriver rene heksejakten på de som har et mer "balansert" syn på kompletts priser her ! balansert syn? Hva er balansert med rådyrt som emne? Store ord fra enda en henge-seg-på-syte-bølgen bruker.. Jada, du får nok oppmerksomhet.. Men kanskje ikke den "ja enig med du" typen oppmerksomhet heksejakt? folk deler meninger om det du skriver.. Ja, topicen burde kanskje vært "Komplett ikke alltid billigst". Selvfølgelig kan man finne ting som er billigere andre plasser, men jevnt over er Komplett rimelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå