b0rre Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 tja, har da merka meg ende pris differanse mellom komplett og andre webshops da..og vil ikke si at komplett er på langt nær så billig og mest "frempå" som de en gang var..litt synd i mine øyne..og når det sies at komplett fortjener de ekstra 10-20kronene pga god service så nei..ikke i mine øyne..de har fått dårlig service etter det jeg har erfart i det siste.. Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 er vel ingen butikker som er billigst på alt.. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Komplett.no kan ikke være billig på alle varer til enhver tid, og å sammenligne prisene mellom komplett.no og fotovideo.no synes jeg er upasselig og spesielt når du sammenligner prisen på fotoutstyr. Fotovideo lever av å selge nettop utstyr som har med foto eller video å gjøre, komplett derimot får det meste inn på data-delen av bedriften... så.. det er litt forskjell mellom de butikkene. Og om noen spør så har jeg ikke noe tilknyting til hverken komplett eller fotovideo, bortsett fra at jeg er kunde hos komplett.no Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Fra å være en av de billigste nettbutikker,er Komplett.no i ferd med å bli en av de dyreste.Det koster å være på børs. Rådyrt kan det neppe sies å være der. På alt av produkter jeg har sjekket pris på siste halvåret eller så, har Komplett hele tiden vært blant de tre rimeligste på pris. På enkelte produkter kan de selvsagt være dyrere enn enkelte andre; men det at de ikke alltid er billigst betyr ikke det samme som at de er rådyre - det er i beste fall en overdrivelse uten grunnlag i virkeligheten. At du hevder det, sier langt mer om deg som menneske en om Komplett som butikk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Du drar frem stakkarslige tre eksempler på at Komplett ikke er billigst, og av de tre eksemplene er det to produkter som ikke er Kompletts største satsingsområde... du sammenligner derimot med Fotovideo som har foto som største satsingsområde. Til å være en fotobutikk, er heller ikke de så billige som de var før, så alle skrur nok opp prisene når de har gitt et inntrykk av at de er billige. Jeg har handlet mye hos Komplett de siste par årene... har da sammenlignet priser med blant annet Netshop, som jeg har hørt mye bra om og har hatt lyst til å prøve. Har også sammenlignet med PSData og et par andre butikker, avhengig av hvilke jeg har blitt anbefalt. Av 4-5 ganger jeg har bestilt hardware de siste par årene, har Komplett kommet ut best på pris alle gangene bortsett fra en gang (da Netshop var noe bedre på pris pga. mange tilbud... tror de feiret "bursdag"). Dette er samlet pris på alle varene jeg bestilte. Komplett har også vært overlegen på lagerstatus... mange av de andre butikkene kan ikke levere tilsvarende produkter av det som Komplett kan levere. De har også sendt varen senest dagen etter bestilling (bestiller på kvelden). Har også hatt et par tilfeller der ting har sluttet å virke... servicen de gangene har vært upåklagelig. Dette er ikke "nok en skrytepost" fra meg... det er heller en "nok en forsvarspost" da det kommer mange usaklige klagepost mot Komplett på dette forumet. Denne klagetråden var ikke begrunnet nok engang. Lenke til kommentar
BiaZ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg synes komplett er både billig og har _veldig_ god service. Har bare gode erfaringer etter noen år som kunde. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Her er noen priseks.Nikon SB 800 blitz koster hos Komplett Kr.4027,-Hos FotoVideo.no Kr.3861,- Sigma EF 500 deg.Pris hos Komplett Kr.2520,- Hos FotoVideo.no Kr.1988,- Fujitsu-Siemens Amilo Pro v2000.Kr 8495,- hos Komplett Samme pc hos Netshop Kr.7995,- Har masse eksempler,men dere kan se selv på sidene deres. Var no ikkje dei beste eksempla du kunne komme med. Komplett er selfølgelig ikkje billigast på alt, men det er det ingen av webshoppene som er. Siden eg starta og handle pc-utstyr i 2000 så har eg vert innom mangen butikker og totalt sett inkludert det siste året, så har mesteparten vert handla hos komplett. Det pga pris, utvalg og at eg veit at returordninga funker. Må då sei at både ps og netshop er og blant mine favoritter. Men komplett er oftest valget. Endret 9. februar 2005 av PastaJensen Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Trådstarter. Har du prøvd å sende en mail, til [email protected] og spurt dem om prisene på produktene du nevner. Dersom du skriver til dem at prisen hos dem er slik, link til plassen det er billigere, så er jeg nesten sikker på at de setter ned prisen. (nesten) Jeg gjør dette stadig vekk jeg. Har ennå til gode å oppleve at de ikke setter ned prisen. (men jeg kjøper stort sett ymse data deler) Eks. Skulle ha meg Gbit switch. Fant en på mpx til 950 Fant samme på komplett til 1250 Sendte mail, par timer senere var prisen satt ned V Endret 9. februar 2005 av vetle Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Fra å være en av de billigste nettbutikker,er Komplett.no i ferd med å bli en av de dyreste.Det koster å være på børs. da får du handle en annen plass da!?! så enkelt er det Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det koster å være på børs. Aksjekurs siste 12 måneder i komplett. De leverte et resultat på 18 mill for fjerde kvartal 2004 nylig. Det var bedre enn ventet, derfor det lillet hoppet nylig. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg synes at Komplett gjevnt over er en av de billigste butikkene i Norge. De kan selvfølgelig ikke være billigst på alt hele tiden (det er jo tross alt flere som prøver å være billigst). Har handlet mye datakomponenter i det siste. Det aller meste har blitt gjennom Komplett, men også noe gjennom Netshop og Microplex. Butikkene ble valgt fordi de hadde produktet til lavest pris akkurat de dagene jeg handlet. Synes faktisk Komplett gjør det utrolig bra, mye bedre enn hva jeg hadde ventet. For noen år siden var jeg redd for at Komplett skulle bli som Coop Mega (stor utvalg, høye priser), men dette har vist seg og ikke stemme. Lenke til kommentar
Migr Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 det dårlige med komplette er at de viser prisene uten frakt og moms Enig Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 det dårlige med komplette er at de viser prisene uten frakt og moms Enig Det har blitt skrevet før meg også, men de viser ikke uten mva til vanlig. Dette er noe brukeren selv må velge. Det er vanskelig å vise det med frakt, siden de tilbyr så mange forskjellige frakt-måter. Det kommer derimot opp pris på alle frakt-måtene med en gang du putter en vare i handlevognen. Synes dette er en utmerket løsning. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Mye dumt i denne tråden gitt.. Komplett viser prisen med moms som "default", det er kun om du stiller inn på det selv at den viser uten moms. Dette for å være til hjelp for bedriftskunder. Videre menes det at komplett bør vise pris MED FRAKT?! Herregud, det er noe av det mest tullete jeg har lest. Når det gjelder prisnivået, er komplett i en konkurransesituasjon i en ganske tøff bransje. Om de skal være billigst PÅ ALT, vil de ikke tjene penger. Enkelt og greit. De er billigere på noe, selger kanskje med minimal fortjeneste på visse varer, men dette må jo tas igjen på andre varer.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) det dårlige med komplette er at de viser prisene uten frakt og moms Enig Så det hadde vært mye bedre om en 10-pack med CD-R var priset til 198,-, fordi 160,- av de var medregnet en Hjem-På-Døren-pakke fra Posten? Nei, herregud, hvilke webshopper er det som har som standard å vise frakt? Og klarer man ikke å finne ut av frakten på komplett, ja da bør man kanskje skru av dataen, sette seg på gulvet, og finne noen pinner å leke med. De få eksemplene som har kommet til nå syns jeg har vært utrolig dårlige. To kameraer, ikke Kompletts største satsing. En laptop, ok, 500,- billigere hos konkurrenten, var dette _akkurat_ samme laptop? XFX 6600GT, dette var ukens tilbud, og dermed helt normalt at prisen gikk opp uken etter (les: ukens tilbud - uken etter) Endret 9. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Leiter litt rundt på forkjellige nettbutikker når jeg skal handle noe, og kjøper stort sett der hvor det er billigst samt at varen naturligvis er lagervare. Komplett er ofte den butikken som komme best ut for mitt vedkommende så jeg stiller meg skeptisk til utsagnet til trådstarter. I tillegg til overnevnte er databutikken.com, netshop, mpx og microplex også flittig brukt av meg. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har de siste månedene sjekket alle deler til min nye PC flere ganger i en mengde webshopper, og komplett har alltid kommet ut innen topp 3. Frakt er bare dumt å ha inn i prisen da det er flere måter å sende på. Moms velger man selv fordi en del firmaer slipper momsen når de bestiller, så de må også ha mulighet til å sjekke pris. støtter Playmofetish med at hvis man ikke finner frem til hva frakten koster, så slå av PCen og lek med pinner i stedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Enig med playmofetish. Hvilke nettbutikker viser fraktpris inkludert i produktkostnadene!? Dette høres ikke bare helt fjernt ut, men også noe som aldri er fornuftig å gjennomføre. Og klarer man ikke å finne ut av frakten på komplett, ja da bør man kanskje skru av dataen, sette seg på gulvet, og finne noen pinner å leke med. Punktum! Lenke til kommentar
mylife Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Uff... nok en tåpelig jeg liker ikke Komplett kampanje. Komplett er en bra butikk og har vist seg relativt billig på sammenligningene til HW.no. At noen kan finne et par produkter som er en hundrelapp eller to billigere andre steder overrasker ingen. Helt enig. Virker som mange ikke skjønner at alle butikker lever av å tjene penger. At det kan skille alt fra 100kr til 600kr for enkeltprodukter er vel ikke så merkelig? Jeg skjønner ikke at det er noe problem jeg. Om Komplett tar 2500kr mer for en vare, mens en konkurent tar kr 2000kr gjør vel det for svarte ikke Komplett til en rådyr butikk??? De selger faktisk flere produkter og min erfaring er at Komplett er veldig gode på pris. De kan jo ikke være billigst til en hver tid. Det er det ingen som klarer gitt. til komplett. Syns det er litt lite gjennomtenkt å komme med denne tråden for å være helt ærlig. Men men. Komplett har vært en god webshop i mange år, og har alltid vært konkuransedyktig innen sitt felt. Lenke til kommentar
-ronnyj- Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har ikke så mye å tilføye, må bare slenge meg med flesteparten og si at det er teit å påstå at komplett er en dyr webshop på grunnlag av tre produkter som er valgt fordi de kommer dårligst ut i sammenligningen. Om trådstarter virkelig ville overbevise om at komplett var så dyrt, så burde han tatt med et bredere utvalg av _datakomponenter_ som er sammenlignet med flere av de andre billige webshoppene. Men såklart, da ville selv han selv innse at påstanden ikke holder mål.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå