Spragleknas Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) de instillingen som står er 200 2.5 3 3 8 skal jeg stille mpå noen av disse da? Blir vell en off-topic diskusjon dette, men jeg trodde trådstareter var ute etter å tyne mest mulig ytelse ut av brikken han hadde... derav forslaget mitt, c4stor. Men for all del... behold settingene.. du merker nok ikke noen forskjell.... Rar diskusjon dette, da jeg i en annen tråd måtte forsvare bruk av value ram, da en bruker bastant påsto at man nærmest måtte ha ram i 2K klassen (per GB), da alt annet senket systemet... Tror egentlig vi er engie, c4stor; Dyrt RAM er waste of money... Trådstarter: Du kan blande RAM.... vanligvis uten noen problemer.. EDIT: Tråden der Sveinsel mener value RAM kun er for low-end celeron oppsett; http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3607244 Endret 11. februar 2005 av Okay Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 er både enig og uenig med okay. frekvens og timingene alene har liten innvirkning på ytelsen. hadde value ram og gikk over til 1gb Corsair TWINX1024 cmx pc4400 minnebrikker. prøvde å kjøre både 400mhz med 2 2 2 5 timing og 530mhz med 2.5 4 4 8. org er de på 550 mhz men høyeste frekvens i bios var 530. fikk en økning i 3dmark på det beste med stusselige 10 poeng fra gammelminnet. (gikk opp til 12865 poeng). det er ufattelig lite....eneste merka foskjell i windows når man kjører programmet med ekstra 512 mb minne.. men så kommer men.... med disse brikkene klarte jeg å overklokke prosessoren mer enn før.. før klarte jeg med min p4 nortwood max [email protected] stabilt. med nyminnet klarer jeg [email protected]. jobber med saken med å nå 3.91 er litt ustabil når den er så høyt klokka krasjer etter en time stress testing. minnebrikkene kosta 2249 når jeg kjøpte dem... var det verdt det? njaaa. kan diskuteres. liker å tyne siste dråpe ut av maskina, så for min del var det det.. value minnet gir jo mye mye mer valuta for pengene, enig der, men med et dyrere high end minne orker cpu litt mer hvis du har interesse og er villig til å betale for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå