Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilalarm- Hvordan kobles?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Fikk meg en bilalarm (merke Thor) i går, og har lest litt på det koblinsskjermaet som fulgte med den. Kan si så mye at det er en del ting der jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til og hvordan jeg skal koble det.

 

Håper noen her kan hjelpe meg med det.

 

Her er koblingsskjemaet: [ http://home.no/laminatkabinett/Bilalarm.jpg ]

 

 

Det jeg lurer på er følgende:

 

1) Fra Main Unit skal det kobles en White Link ACC.

Men hvor skal denne kobles?

 

2) Blue Side Negative Trigger (pin switch) skal til room light. Men hvorfor blue side negative ....?

 

3) Skjønner ikke helt koblingen til High Coil breaker. Fra reléet har jeg to tykke grønne ledninger, en gul og en hvit. Den hvite står jo ikke makert på tegningen.

 

4) Skjønner ikke i hele tatt koblingen med sentrallåsen. Skal bruke skjema 2. Negative Trigger øverst til høyre, men skjønner ikke symbolene og hvordan det skal kobles inn på bilen.

 

All hjelp er bra:)

 

Mvh.

Frustrert Bilalarmkjøper!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallå,

 

White Link ACC skal vel kobles til tenningen, slik at den får spenning når motoren er i gang og når man STARTER motoren, slik at alarmen slår seg på når noen prøver å starte bilen uten å ha desarmert alarmen -pleier å være slik på andre merker- men som sagt er viktig at den får spenningen når du vrir nøklen til å starte motoren og når motoren er i gang (den er oxo viktig siden den spennigen gjør at alarmen ikke armerer seg etter at man har satt på tenningen...)

 

Blue Side Negative Trigger er nok den ledningen som kobles inn på dør brytterne, av den typen som blir "jordet" når den aktiveres (er av den typen som er skrud i chasiset og har bare en ledning ut) -har briteren to ledninger er den av" positiv trigger type"-

 

High Coil breaker er + eller - tilkoblingen på spolen. dvs at du må sette en relee i nærheten av coilen og koble slik som skjema... du sier at de kablene er av kraftigere type så da ville jeg heller målt rund tennings nøkel og finnet ut hvilken kabel (i ford er en sort tykkledning med gult strippe-menner å huske) Den ledningen skal måle 12 volt bare når du vrir nøklen for å dra i gang starteren! og den skal bli 0volt når motoren går! etter at du har finnet den ledningen så lager du brudd og kobler inn de nevte tykke ledninger, skulle ikke det fungere så kobler du inn en relle slik tegningen...

 

ang, sentral lås så må du fortelle oss om du har noe slik fra før eller om du skal montere nye drivere/aktuatorer? om du har fra før så må du fortelle hvilken type det er siden jeg er ikke så kjent med de forskjellige bil merkene, kansklje noen andre vet det, jeg kan bare måle meg fram til rette løsningen... ;)

 

håper det hjelper dette her!!

 

lykke til og si ifra om noe er uklar :thumbup:

Endret av pndjo
Lenke til kommentar

Takker for hjelpen så langt:)

 

Har en Mits. Lancer '95.

Sentrallåsen fungerer på den måte at det er førerdøren som sytrer. Jeg kan låse opp sentrallåsen på passasjersiden også. Men hvis jeg trykker ned knappen inni bilen på sjåførsiden, så låses alle dørene, men hvis jeg trykker den ned på passasjersiden så låses kun den døren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...