Leben Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Heisann Har seg slik at jeg kanskje skal til kina 1 mnd på skolegreier til sommeren. Og lurte derfor på om noen har noen anelse på hvordan markedet er i kina. Om de selger noe særlig av dette som kan brukes i Norge, priser sånn ca osv. Må jo nesten benytte muligheten til å hamstre diverse duppeditter og HW om det er noe å ta med seg hjem Leben Edit: Hadde ikke en anelse på hvor jeg skulle poste denne, så satset på at det ikke er så ille å ta den her Endret 9. februar 2005 av Leben Lenke til kommentar
Leben Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Ingen som har en fjerneste anelse? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 saken er den at å få tak i hw til pc er vanskele. faren min var på tur i kina i ein mnd og han såg berre tusenvis av hifi tv senter der du kan kjøpe plasma og lcd skjermer/tver i hytt og pine, men absolutt ingen datasjappe som solgte hw til pc... alt som dei sleger kan brukes her... so det er berre å kjøpe viss du finn noko da... Lenke til kommentar
Leben Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Oki takk. Skal sammen med en som har vært i kina over 70 ganger så om det er å finne så skal det finnes . Får heller ta med meg en tv hjem da, hehe. Du vet ikke hvordan prisene er på slike ting der? Leben Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 hei! Du skal til Kina, ikke sant? Og ikke Hong Kong? Uansett, en kamerat av meg besøkte Hong Kong, og kjøpte massevis av HW som ikke nådde Norge før ca. 6 mnd seinere.. Og prisene var veldig billige. Men, dette var Hong Kong så.. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Er nok Kina ja, kanskje jeg må ta meg en tur innom Hong Kong når jeg er i de traktene. hehe. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Uansett, en kamerat av meg besøkte Hong Kong, og kjøpte massevis av HW som ikke nådde Norge før ca. 6 mnd seinere Hvorfor det? Spesielle lover om noe toll-tull? Jeg har bestilt (ikke data-) ting fra Hong Kong og fått dem hit til Norge på under en uke. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Hehe, tror han mente at teknologien ikke kom til Norge før 6 mnd senere, ikke varene Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Har vært i kina to ganger, om du skal til beijing vet jeg hvor du skal dra. Spør etter electric city i en taxi, evt få det oversatt og skriv ned på en lapp, så kjører du ca 30 min med taxi, så begynner du se masse reklamer for hovedkort etc ved veien, da er du der, masse butikker som selger cheap hardware. have fun:) i did Du sier du skulle på skoletur, er tilfeldigvis ikke i regi av en som heter Rolf? Angående tv'er og slikt er det sykt billig, men stress å få med seg. vi kjøpte dvd spiller da det ikke var det på rommet, kostet ca 200 kroner for en dvd spiller. vi endte med å gi den i tips til renholdsfolkene etter ett par.. hmm ja.. nok om det Endret 10. februar 2005 av Seserr Lenke til kommentar
NES Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jøss, en som har vært i kina over 70 ganger? Torbjørn Færøvik? Vet ikke åssen det er med Kina men bestilte gba fra LikSang i Hong Kong. De bruker samme volt (240) men kontaktene er annerledes enn her. Så kjøper du noe med ledning må du nok skaffe adapter i tillegg, men det er vel neppe noe problem. Husk også at kina er piratkopienes mekka, så er kjøpet for godt til å være sant så er det nok nettopp det. Mange duppeditter ser helt like orginalen, men har elendig kvalitet på innsiden. Kos deg og spis litt kinamat for meg da Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg tror faren for å bli lurt i Kina ut ifra det jeg opplevde når jeg var der er stor. Du kan raskt risikere å komme hjem med noe annet enn det du kjøpte. Jeg vet ikke hvordan det er i du store byene som Bejing og Shanghai men andre steder antar jeg du må lette godt og lenge for å finne det du skal ha. Nå kan det ha forandret seg siden jeg var der, men jeg tror ikke det er så mye. I Hong Kong tror jeg faren er å betale for mye hvis du går et sted der du må prute og at de får deg til å kjøpe andre ting du ikke trenger. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hehe, tror han mente at teknologien ikke kom til Norge før 6 mnd senere, ikke varene Riktig, det var det jeg mente Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hehe ja er jo lett å få noe annet enn du skal ha når du er på litt mindre steder, merket det når jeg var utenfor beijing i en landsby med bare 500 000 innbyggere, men skal du til en storby er det inget problem, i electric city kan omtrent alle meget godt engelsk! Lenke til kommentar
Leben Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Jepp skal 1 uke i beijing. Supert dette da. Hvordan priser er det der? Sånn at man bare bør hamstre? Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tja hamstre er vel lite poeng, er ikke gratis akkurat, men ligger ett par hundrelapper under, mer på dyre ting. er liksom slik at du enten burde kjøpe high end eller low end, da det ikke er mye å spare på mid range produkter. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Hvordan er prisen på harddisker? Er det de større det er penger å spare på feks? Highend skjermkort feks er en del billigere da, eller? Lenge siden er det du var der sist forresten? Hvh Leben Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Prøv bare å finn hardcore ubertech hw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå