Gå til innhold

gjøre dvd sonefri på toshiba

Anbefalte innlegg

har nå kjøpt toshiba til 11999 på telehuset. Er veldig godt fornyd med hva jeg har fått i forhold til pris. har instalert nettverk, mobil og isdn netttilgang osv uten et eneste problem :smile:

Men: noen som har peiling på hvordan jeg kan få fikset dvden på denne til å spille sone1?

dvd-spilleren er av typen sd-c2502

helst tips fra noen som har peil slik at jeg ikke fucker opp spilleren andre dagen jeg har den :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant ikke helt ut av linken over. hva med denne:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

klikk paa DVD, deretter paa DVD-ROM for notebooks, og du vil se at det finnes flere patcher for din modell, avhengig av hvilken 'firmware' du har. du maa 'flashe' selve drevet, saa vidt jeg skjoenner, det nytter ikke med bare en software losning a la DVD Genie og lignende. du boer altsaa vite hva du gjoer foer du gjoer det, hvis du gjoer det.

Lenke til kommentar

Et spørsmål..

Jeg har en bærbar med DVD-spiller. Hvis jeg skal flashe denne må jeg være i "real DOS enviroment" sier de. Men jeg har jo WinXP.. Og for å boote i DOS må jeg ha oppstartsdiskett. Og for å ha diskettstasjon må jeg ta ut DVD'en.. Og da loader ikke oppstartdisketten opp drivere for DVD-stasjonen. hmmm ?:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 17:01, SpACEmaN skrev:

Et spørsmål..

Jeg har en bærbar med DVD-spiller. Hvis jeg skal flashe denne må jeg være i "real DOS enviroment" sier de. Men jeg har jo WinXP.. Og for å boote i DOS må jeg ha oppstartsdiskett. Og for å ha diskettstasjon må jeg ta ut DVD'en.. Og da loader ikke oppstartdisketten opp drivere for DVD-stasjonen. hmmm ?:

Mulige løsninger :

(enten eller:)

-Kjøp/lån en ekstern Floppy-drive

-Installer DOS som ett ekstra operativsystem

-Trykk F8 like før Win XP begynner å loade, og velg "kun kommandolinje". Mulig det funker(?).

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette virker, men du kan prøve å lage en oppstarts diskett (win9x) og kopiere over alle filene på den disketten til en brennbar cd. Så lager du en oppstartsbar cd i Nero (boot cd) og starter maskinen med denne. Cracken har du på forhånd brent ut på samme cd, eller på en annen. Så er det bare å cracke i vei :smile:

(nettopp pga alle oppstarts filer allerede er lastet inn i minnet og du kjører dos fra minnet :wink:

Sorry om jeg brukte ordet cracke, men jeg kom ikke på noe annet i farta :/

S-Blazer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...