Gå til innhold

Korrekt måling av PCI-frekvens

agitator

Anbefalte innlegg

Finnes det noe program som korrekt detekterer frekvensen til PCI-bussen (og gjerne alle andre frekvenser som kan måles i en PC)?

Driver og overklokker mitt ASUS A8N-SLI, og vil gjerne få bekreftet at BIOS (versjon 1002-003) faktisk klarer å holde PCI-bussen på rundt 33.33MHz.

Prøvde å finne ut frekvensen i SiSoft Sandra Pro 2005, men der stod det ingenting. Installerte også nTune, og sjekka monitoren der, men den sa heller ingenting om PCI.

Noen tips til et pålitelig prog som faktisk måler frekvensen, og som ikke bare beregner den ut i fra FSB?

Endret av agitator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant et program som måler korrekt PCI-busshastighet: ClockGen.

Versjonen for nForce4 funker veldig bra med A8N-SLI.

For de som ikke har hørt om ClockGen så er det et verktøy for å overklokke fra Windows (stille voltage, multiplier, FSB og PCI-express). Måler i tillegg PCI og minnehastighet.

Lenke til kommentar

ClockGen er sikkert et bra program, men dette er hva jeg får på mitt Abit NF7-M uten hverken PCI- eller AGP-kort.

Bare noe å tenke over...

(Jeg har forøvrig sendt mail til Abit og konfrontert problemet mitt og dette var hva jeg fikk til svar (ca. et halvt år siden): First of all if you dont have a agp card you can't adjust the speed. To be sure that you have the right frequencies reset your cmos. And reboot tghey must then be normal start your test program again and see if they changed. Så da er det sikkert greit da.)

Edit: Jeg ser nå at nForce2-IGP ikke står på støttet-listen. Kanskje det kan være grunnen. :hmm:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...