kenguru Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Venter å motta en BenQ 19" LCD (fp937s+) i dag og har tenkt å benytte meg av angreretten om jeg oppdager pixelfeil. Men hvordan oppdager man enklest pixelfeil? Finnes det noen testprogrammer? Takker for alle tips Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Man ser om det er noen lysende "prikker" på displayet, som er i en annen farge en den skulle vært. Tåpelig forklart. Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Hehe... skjønte hva du mente. Er forsåvidt klar over at det er lysende prikker som kan fremstå i ulike farger, men var usikker på hvor tydelig disse prikkene vil være. Litt dumt å oppdage dem etter at angrerett (el. evt. garanti) har gått ut. Så det finnes altså ikke noen testprogrammer for LCD-skjermer? Lenke til kommentar
Mercer Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det burde holde å bruke en grå bakgrunn for å finne døde pixler, og en sort bakgrunn for å finne stuck pixler. Er ikke noe mer hokuspokus enn det, og så er det nøye gransking cm for cm av skjermen som skal til.. Mvh. Tore K. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Finn fram svart, kvit, rød, blå, gul bakgrunner og sjekk. Døde pixler lyser konstant 1 farge, eller er heilt svart. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er det vanlig at det er pixelfeil, vurdere å kjøpe LCD skjerm selv, men er redd for disse pixelfeila... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det er vel egentlig relativt vanlig, men ikke så irriterende som folk vil ha det til. Hadde to døde på den gamle laptopen min, tenkte ikke så mye over det. Uansett, pixelfeil ser du lett selv! Du trenger ikke være redd for at du IKKE skal se de :-) Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Da er skjermen sjekket for pixelfeil og alt er 100% Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er det vanlig at det er pixelfeil, vurdere å kjøpe LCD skjerm selv, men er redd for disse pixelfeila... Det er vel slik at 40% av alle skjermer som blir produsert inneholder pixelfeil. Lenke til kommentar
smbadger Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg kjøpte nettopp en LCD- skjem og det virker som om at jeg har funnet en død pixel... Den lyser konstant grønt. Død? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg kjøpte nettopp en LCD- skjem og det virker som om at jeg har funnet en død pixel... Den lyser konstant grønt. Død? Det er en pixelfeil. Prøv å "massere" punktet. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg har endel rare pixelfeil. Det dukker stadig opp nye men de har en tendens til å bli borte av seg selv bare jeg skrur skjermen av og på. De er nesten usynlige, må se nøye på skjermen for å oppdage noen. Når jeg ser nøye etter nå så har jeg to stk. Men ikke vær redd for disse pixelfeilene. Jeg måtte lete etter dem for å finne dem. Merker det ikke når du spiller, bruker word eller andre ting. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jepp som nevnt av NiwT. Angåande døde piksler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå