dark|dog Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Noen som vet om hvordan man skal konfigurere Windows Media Encoder for å lage en stream av lyd mot nettet? I min står det at utgående adresse er: http://itmf-q0v3ernjyi:3756/ slik at folk vistnok skal kunne koble seg til med den url og lytte men jeg får det ikke til. Noen som vet om streamadresse nødvendigvis må være en IP adresse? Eller i det formatet? Dette er jo bokstaver og tall blandet. Er klar over at :3756 betyr port 3756. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Porten er grei, men resten ser jo ut som om det er navnet på maskinen eller noe slikt. Hvis du bruker din eksterne IP istedenfor det som er nå så skal det nok fungere, hvis du, og de som skal høre på, har klart å åpne korrekt port i firewall/router. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Okay. Men det er altså dette som står oppgitt som ekstern kilde i Windows MediaEncoder. Kan prøve å forandre til [minip]:port eks 123.22.123.00:8000 kan jo kanskje funke det da! Noen som vet om port 8000 brukes til noe kjent? Vil det bli problemer om man bruker samme port til webcasting? Takker for svar! Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Dette bildet viser hvilken informasjon jeg får fra Windows MediaEncoder. Derfor jeg trodde det skulle være datamaskinnavnet. Noen som har vært borti dette før? Endret 9. februar 2005 av unge johansen Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Noen som har vært borti problemet at encodingen plutserlig opphører. Får følgende beskjed: "The encoder was unable to keep up with the amount of supplied data" 00x0000 Noen som vet hva dette skyldes? Det har ikke noe met ant. bit/sek man streamer med fordi jeg har prøvd alle varianter. Prøvd å innstalere programmet på nytt, restarte maskina, bytte port og litt annet. Ingen ting hjelper. Får uansett hva jeg gjør, denne meldingen. Encodingen stopper etter den har streamet mellom 5 minutter og 2 timer. Som regel litt under en time. Har lest på nettet at der finnes en fix for dette og at dette er et kjent problem (eeh.. kjent og kjent? fikk 3 treff på altavista med denne feilmeldingen). Prøvde å innstallere fixen men jeg fikk beskjed om at jeg hadde service pack 2 og at alt bare var fryd og gammen. trengte ikke fixen.. trodde windows, så jeg fikk ikke installert den. Noen andre sier at problemet skyldes at datastrømmen til encoderen er noe ujevn. Dette kan løses ved å restarte maskinen. Dette hjelper ikke. Hadde vært artig å sett om noen har kompetanse til å komme med et svar som vil løse problemet. Windows Media Encoder series 9 er det jeg bruker. Engelsk versjon. OS: Windows XP Pro Engelsk versjon. Streamer med CBR 70 kbit/sek som blir til 64 kbit/sek (average, output) Linjen min er 2450kbit/sek ned og 256 kbit/sek opp. Telenor. Streamer på port 2541. Porten er forwardet i router. Har kontakt med sendingen når den streamer. Lydkvaliteten er ok. Takker for hjelp hvis noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Problemet er nå løst. Ved å bytte soundsource fra winamp 5 til Windows Media Player 9 så løste problemet seg. Merkelig, men sant. Trodde lyden var den samme fra begge spillerene, men windows mediaencoder kutter ut når man bruker winamp men IKKE om man bruker WMP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå