breed1981 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei Jeg har problemer med å sette opp følgende nettverk. Utstyr: - Internet linje inn med fast ip adresse. - 1stk 8-ports switch med uplink. - 1stk Server med 2 ethernet kort og MS Server 2003 (Ønsker å bruke software router) - 2stk PC'er med 1 ethernet kort Trenger hjelp med kopling både fysisk og logisk ( hvordan sette opp software router ) Ønsker å ha feks 10.0.0.2 og 10.0.0.3 på de to pc'ene. Mulig å ha 10.0.0.1 på server? Slik at jeg kan remote connecte til server i nettverket. Hilsen Joachim Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Jeg kan svare på den logiske delen av problemet ditt; best forklart med et bilde: Din server/ruter må gjøre NAT Den vil også være den maskinen som er best egnet for DHCP, med mindre du vil konfigurere ipadresser manuelt på hver enkelt maskin. Endret 9. februar 2005 av Torbjørn Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Siden du bruker Windows 2003 server, er det en god ide og se på Miscrosofts ISA server. (Internet Security and Acceleration server) http://www.microsoft.com/isaserver/ Torbjørn: Ser ut som du har laget den tegningen selv, med ett eller annet program. Isåfall hvor kan jeg skaffe et slikt? Er perfekt for og lage skisser for planlagte nettverksløsninger. Endret 9. februar 2005 av ExTerminator Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Programmet heter Dia og kommer med de fleste linuxdistribusjoner. Det aner meg at det ikke hjelper deg så mye, men det kommer i en windowsversjon og. http://www.gnome.org/projects/dia/ Lenke til kommentar
breed1981 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Tusen takk for god hjelp!! Nettverket er nå oppe og snurrer med både nat og DHCP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå