Gå til innhold

kryptisk feilmelding: trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører minnekrevende programmer samtidig, feks direct connect og spill, popper det opp en feilmelding som lyder:

windows script host

script: C:\DOCUME~\...................\Temp\freemem.vbs

line: 1

char: 1

error: out of string space: 'space'

code: 800A000E

source: microsoft VBScript runtime error

tror at dette er relatert til ramproblemer, men har 2x512 ram (XP pro, athlon xp 2100), og tror at dette ikke er hardwarerelatert. dette problemet har nylig oppstått, klarer ikke å finne noe som helst av svar gjennom google eller microsoft. så derfor, hvis noen har noe hint om hva dette kan være, er jeg takknemlig.

ps: disse feilmeldingene kan poppe opp ca 10-15 ganger i minuttet, så det er noe irriterende. understreker at disse nødvendigvis ikke bare popper opp når jeg kjører mange programmer samtidig, men kan også finne på å bugge meg uten at så mye er "oppe og går" av programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda. det er i utgangspunktet en god ide. problemet er bare at jeg ikke finner "stien". har prøvd å søke på nøkkelord, i tillegg til å nitidig lete meg gjennom mappene... mulig at jeg kan finne problemet gjennom regedit, men vet ikke hvor jeg skal begynne...

Lenke til kommentar

takk for tipset, men det gikk ikke. har en teori om at ettersom den dukker opp i en temp fil, så ligger ikke problemet i selve stringen, men at det kan være noe som overbelaster minnet... kjørte CCleaner, og dette hjalp noe. allikevel, jeg reinstallerte xp for tre uker siden, så det var litt tidlig med et slikt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...