Gå til innhold

Hvilket vannsett skal jeg gå for ?

Anbefalte innlegg

Har en Athlon XP 2500 (Barton) i et Antec LANBOY kabinett ( det er lite men alt går :) )

Tenkte jeg skulle smelle inn et eller annet vannkjølingsett.

Ønsker ikke bruke mer enn 2000.-, gjerne så lite så mulig også hvis jeg ikke vil få mye bedre kjøling fra 1000 til 2000 kr...

Disse 3 har jeg funnet :

MIST Tsunami vannkjølingssett,Singel rad

Thermaltake Big Water Cooler

WaterChill CPU-A Cooling kit KT03A-L20/220v-10mm Antartica

Noen av disse brukbare, hvis jeg eventuelt skal overklokke CPU´en ??..

Er det vits å bruke 2000kr på Antartica når BigWater koster 800kr ?

Er heller ikke spesielt glad i støy...

På forhånd takk for alle svar :)

Ole

Endret av bein77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel tro at alle disse er fult brukbare.

Monterte selv Waterchill stettet du nevner for noen dager siden, og det gikk helt smertefritt. Ingen lekasjer så langt, kjøler som forventet og er tilnermet støyfritt.

Eneste minus er at Asetek mener at pumpa skal festes med sugekopper. Greit nok for pumpa alene, men hvis du monterer tanken på den medfølgende braketten sammen med pumpa (som jeg gjorde) blir sugerne for dårlig, og hele dritten tipper.

Så jeg anbefaler å montere tanken separat.

Mist settet du nevner har naboen over gangen på en Amd Socket462.

Nesten like stillegående, og kjøler godt.(Umulig å sammenligne pga vidt forskjellige cpu`er og kabinett)

Imidlertid hadde han endel trøbbel med lekasjer fra både tank og pumpe, men det hele løste seg ved litt ivrig bruk av araldit, silikon og gud vet hva..

Kult med mist er at microplex selger mye dill&dall som passer, og gir enorme muligheter for tilpassing av innstalasjonen.

BigWater har jeg ingen greie på, men det er skrevet mye på div forum om dette.

Har vært endel trøbbel, men til under halve prisen må man kanskje regne med det.

I den prisklassen får du også Waterchill Entrylevel kit. Samme pumpe og radiator som det dyrere settet, men med kjipere kjøleblokk, og mangler tank og relè for å starte pumpa. Monterte dette i den andre kassa mi nylig, og er stort sett fornøyd, men syns ikke det er noen god idè å måtte slå på pumpa med egen kontakt, så jeg monterte et relè som gjør at den starter på power knappen på kassa..

Lykke til uansett hva du velger.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...