hans A Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Når det er kaldt ute får jeg en ulyd (skraping) i/omkring girkassen. Dette varer noen minutter før det forsvinner. Dette hender bare når det er kaldt. Ulyden forsvinner når jeg trør inn clushen. (Og kommer tilbake når jeg slipper den) Ligger problemet i girkassen eller cluchen? Som sagt så hender dette bare i ca. -10C eller kaldere Lenke til kommentar
waagelig Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kanskje det er utløserlagere på clutchen som spiller deg et puss? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 lityt mer info hadde vært bra.. bil modell motor etc Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Her er litt mer info om bilen: Crysler stratus 2.0 -1995 mod man girkasse. Fant et lignende spørsmål på bilinform uten at jeg ble noe klokere. Men som sagt. Det rare er at det bare hender ved sterk kulde. (Vanligvis så forsvinner lyden etter ca 5 min bakking) Endret 9. februar 2005 av hans A Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ...tja...utløserlager høres fornuftig ut, men siden det er temperatur-avhengig lukter det også litt av dårlig girolje...... T'Weed Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) ...tja...utløserlager høres fornuftig ut, men siden det er temperatur-avhengig lukter det også litt av dårlig girolje...... T'Weed Leste du spørsmålet på bilinform? Han byttet girolje uten merkbart resultat. En ting til: Leste i en verkstedhåndbok for stratusen at : The fluid should be drained and refilled if water contamination is suspected. Kan det være noe så enkelt at det er kommet vann inn i systemet? Endret 9. februar 2005 av hans A Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ...tja...utløserlager høres fornuftig ut, men siden det er temperatur-avhengig lukter det også litt av dårlig girolje...... T'Weed Leste du spørsmålet på bilinform? Han byttet girolje uten merkbart resultat. En ting til: Leste i en verkstedhåndbok for stratusen at : The fluid should be drained and refilled if water contamination is suspected. Kan det være noe så enkelt at det er kommet vann inn i systemet? Leste ikke det nei. Da blir det utløserlager igjen da. Har hatt ulyd der på de aller fleste gammelbiler jeg har hatt. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå