SuperChris Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hei. Jeg har store problemer med å få min Athlon XP-M 2400+ 35w (FJQ4C) prossesor til å kjøre som den skal på hovedkortet mitt. Den booter opp og blir identifisert som AMD k7 på 800 mhz FSB er satt til 133 (266). Den kjører da med MP 6x og 1.5 volt Vcore. Hvordan kan jeg få dette til å kjøre slik det skal? Har prøvd FSB på 200. Får da 1200mhz (6x200) Kan ikke stille multiplier i BIOS. Kan faktisk ikke finne MP noen sted i BIOS. Finnes det skjulte menyer i BIOS? Er hovedkortet et problem? Endret 8. februar 2005 av SuperChris Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er hovedkortet et problem? Tror nok det ja.... Mange VIA baserte kort og XP-M funker dårlig sammen. Du kan kanskje prøve å justere MP med en pin-mod(som vist her), hvis du tar sjansen... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 up to 333MHz FSB får du den opp til 200 ? Det burde vel stå noe under advanced chipset features. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 får du den opp til 200 ? Får FSB til 200 ved jumper settings på hovedkort, men ikke i BIOS. Under advanced chipset features er det kun Ram timing og AGP/PCI instillinger. Skal prøve å flashe BIOS. Har problemer med at sytemet henger. Det henger også med en XP 1800+ Begynner å lure på om kortet ikke er helt friskt. Hvilke chipset fungerer best med XP-M? nForce? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 får du den opp til 200 ? Får FSB til 200 ved jumper settings på hovedkort, men ikke i BIOS. Under advanced chipset features er det kun Ram timing og AGP/PCI instillinger. Skal prøve å flashe BIOS. Har problemer med at sytemet henger. Det henger også med en XP 1800+ Begynner å lure på om kortet ikke er helt friskt. Hvilke chipset fungerer best med XP-M? nForce? nForce2 er gull Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 nForce2 kort funker stort sett bra, men det er viktig at du får deg et som har nok innstillingsmuligheter i BIOS! F.eks fins det noen kort som IKKE kan stille MP, og siden XP-M dukker opp som "unknown cpu"(for det fins jo ikke "offisiel" støtte for den annet enn bærbare systemer), og da vil du være like langt som du er med ditt nåværende kort... ABIT NF7, NF7-S v2.0, AN7 og DFI, (Lanparty og Infinity tror jeg), skal være de beste, men mange andre funker også greit. Fordelen med de nevnte kortene er at de har gode overklokkingsmuligheter uten modding, som f.eks muligheten til høyere spenning på cpu og minne enn de fleste andre. De har også 5 bits FID, som gir muligher for å stille MP over 12.5, noe de fleste andre kort ikke gjør... Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Takk for hjelp. Jeg har ikke behov for overklokking. Dette er en HTPC som skal brukes til film, musikk etc. Grunnen til at jeg gikk for XP-M er varmen og derfor lydløs kjøling. Alt er bygget inn i et CoolerMaster kab og jeg trenger et m-ATX hovedkort jeg kan bruke CPU på. Noen som har forslag? Finnes det noen triks for å få frem "skulte" menyer i BIOS? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 MicroATX med nForce2 brikkesett er nesten ikke å få tak i lenger (finner kun Fic K7M-NF18G i prisguiden). Men sjekk også demo/reste -lageret hos webshoppene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå