Furiouz Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Kjøpte meg FXF GeForce 6600GT i dag. Kjørte 3D Mark 03 programmet og fikk 7500 poeng, er det greit nok? Eller bør det yte bedre? Så lurer jeg på hvilken av driverene jeg skal bruke, har lastet ned omega driveren men lurer på om jeg skal laste ned nvida driverene, hva er best? Så overklokkings mulighetener, står på 500mhz engine clock og 1000mhz på memory clock. Hvor mye kan jeg gå? Står i brukermanualen at man kan få 85 i oppdateringsfrekvens på skjerm, jeg kan bare sette den til 60? Følgte også med 2 cd'erXFX driver cd, og en XFX The threat, hva er den siste cd'en egentlig? Er det nødvendig å instalere den? Får også spørsmål om jeg vil instalere NVTV eller noe, funker dette skjermkortet også som tv kort? Kan jeg få inn tv på dataen? Kanskje litt mange spørsmål på en gang hehe.. takk for svar Endret 8. februar 2005 av Furiouz Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Er det virkelig 39 stkker som ahr lest inlegget men ikke gidder å svare? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Altså, tipper det er riemlig normalt og bra. Det er veldig individuelt hvordan kortene klokker, men tipper 550mhz på core og KANSKJE opp mot 1100MHz på minnet... Når det gjelder Hz på skjermen, så vet jeg ikke hva slags skjerm du har, men kan virke som det er LCD? Og da vild en som regel ikke høyere enn 60 (hvilket er standaren for LCD) Hz. Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Skal prøve meg på noen raske svar: - 7500 høres normalt ut for std klokk - Last ned nyeste driver 71.80 fra guru3d.com - Overklokking, prøv deg frem, 550/1100 bør gå greit, noen klarer 600/1200, varierer fra kort til kort - i skjermdriveren under oppdateringshastighet klikk vekk "skjul modi som skjermen ikke støtter", da skal du få opp andre valg enn 60 Hz - Du får ikke inn TV med dette kortet Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 HAr ikke LCD skjerm nei. Har en hp pavalion m703 skjerm. Lenke til kommentar
thingul Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Angående overklokking fant jeg en hendig sak inne på drivermenyen min, "detect optimal frequencies", du må hive inn coolbits.reg filen før du får overklokkingtingen opp btw (finnes lett med ett søk på google) . Aner ikke nøyaktig hva den gjorde men den stoppet nå på 589 MHz på core og 1.08GHz på mem (originalt 500/900) som jeg kjører på nå Tvkort funksjon tviler jeg derimot på at det er, det ville stått med store bokstaver utenpå esken isåfall Noe annet enn drivere er ikke nødvendig å installere for at kortet skal virke. Lenke til kommentar
kimtsen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Klarte 7600 i 3dmark03 med xfx gf 6600 gt agp, uklokket men med xp 3000 klokket til 2 400 mhz. Klarte å får ut 8 700 med maks klokking. riva tuner ville ikke la korte bli klokket mer på luftkjølingen. Kan vær at det vil gå bedre med vannkjøling. Har hørt at pci utgaven klokker bedre enn agp utgaven. På maks klokking kjørt jeg skjermkortet på 581/1171. Jeg fant også ut at min prosessor holder tilbake mitt skjermkort ved overklokking. fikk ut ekstra 200 poeng ved å øke fsb med 5 mhz (65mhz cpu). På de siste 10 mhz (570 til 580) på skjermkortet fikk jeg nesten ikke bedre score før jeg økte cpuen. Vil tro at du vil kunne få en del utav overklokking med din cpu viss du overklokken den i samme grad som du overklokker skjermkortet ditt (går utifra at du ikke har overklokket cpuen noe særlig). Har hørt andre som har klart å overklokke 590/1190, men jeg hvet ikke om det er med agp eller pci. Jeg har aldrig brydd meg om å stille hz på monitor i spill. Har sjekket noen ganger, men jeg har da fått det som skjermen klarere maks. Cdene som følgte med ble liggende igjen i esken som de kom med. Der kommer det til å bli liggende òg. Har instalert siste versjon fra nvidia. Har nå beta ver. 71.20. Den gav meg litt høyre score i 3dmark05. Jeg har sett at det er en svhs (tror jeg) på skjermkortet, men jeg har ikke prøvd å benytte meg av den. beklager leifer, trøtt og gonatt Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 du trenger ikke cd'ene som følger med, du kan laste ned nyere og bedre fra nettet Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Overklokkingspotensialet til kort er forskjellig..Det er 2 ting som spiller inn, kjøling og minnehastighet. Minnetype skal være 2ns(1000 mhz) men, det hender seg at det havner 1,6 ns(1200 mhz) på..Det er også forskjellig hvilket overklokkingspotensiale minnebrikkene har..Noen kan klare 1020, noen kan 1100 osv..Og det spørs jo hvor god kjøling du har i kabinettet..Du kan jo bare prøve deg frem litt etter litt å finne hva ditt kort kjører på Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 gleder meg til gpu blokken kommer... da skal jeg se hvor langt jeg kan klokke er på 5070 - 530, kan mye mer... men det varmer opp hele rommet Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Takker for svar. Ang. kjøng har jeg nærmest ingen ting. Har bare 1 vifte bakerst i kabinett. SÅ dum som jeg er kjøpt jeg meg ferdig pc, så har ikke klokket cpu. Er rundt 60 grader på skjermkortet, er det normal varme? Har ca 60 i kabientt. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Takker for svar. Ang. kjøng har jeg nærmest ingen ting. Har bare 1 vifte bakerst i kabinett. SÅ dum som jeg er kjøpt jeg meg ferdig pc, så har ikke klokket cpu. Er rundt 60 grader på skjermkortet, er det normal varme? Har ca 60 i kabientt. Har du 60 grader som SYS temp???? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 tror nok egentlig han mener at cpuen ligger på 60 grader, hvis ikke så har an et nokså STORT problem Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Mine tempraturer er (for øyeblikket): CPU: 45 oC (XP3600+) MB: 20 oC (Asus A7N8X-E Deluxe) GPU: 42 oC (XFX 6600GT). 60 oC sys temp er ille.... Gjør noe!!!!!! 60 oC på gpu er greit, men det er mer enn jeg har som load.... Endret 9. februar 2005 av torkelma Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 CPU er 60 grader, sorry så feil. Men får ikke målt grader i sys. Bruker Asus Probe programmet, hvordan får jeg målt SYS temp? Fant ikke noe i BIOS heller. skjermkortet ligger på 55 grader ca, er det også mye? På Asus probe programmet blinker det på +12v og står Out of threshold Value 16! Hva betyr det? Står forøvrig også på +5v og 3.3v Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Hvordan sjekker jeg minnetypen? 1.6ns eller 2ns Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvordan sjekker jeg minnetypen? 1.6ns eller 2ns Eneste måten jeg vet om et å se på minnebrikkene..De to siste tallene i produksjonsnr. som står på brikken..Er det 20 til slutt er det 2 ns..16 til slutt 1.6 ns.. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 jeg fikk klokka mitt gainward geforce fx 5900xt 390mhz@510mhz 700mhz@941mhz uten noen problemer, kunne sikkert klokka mer også men jeg har ikke prøvd ennå, så jeg trur du skal få ditt litt lengre enn folk her sier Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) jeg fikk klokka mitt gainward geforce fx 5900xt 390mhz@510mhz 700mhz@941mhz uten noen problemer, kunne sikkert klokka mer også men jeg har ikke prøvd ennå, så jeg trur du skal få ditt litt lengre enn folk her sier Det er jo forskjellig fra kort til kort..Man kan ikke akkurat klokke ett 2 ns minne VELDIG høyt..Foresten så er kortet ditt levert med 780 mhz effektivt på ddr.. Endret 9. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå