Gå til innhold

Klokke en A64 3000+ socket 754

Anbefalte innlegg

Kjører denne CPU , et EPoX EP-8KDA3J hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB og 2x512 MB RAM (TwinMOS PC3200 DDR-DIMM).

I BIOS har jeg satt busshastighet til 210 i stedet for 200. Kjører stabilt med temp på CPU på 36-39 grader og system (vet ikke om dette er RAM eller HK) på 34 grader.

1) Er det best bare å kjøre enda høyere busshastighet eller også høyere ratio?

2) Noe som er "tryggere" enn annet?

3) Hva vil det egentlig si å endre på de ulike spenningene etc? vcore osv.

Takk for all hjelp

Christian

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Kjører stabilt på 2200, altså 200 over. Men får ikke 2300. Stiller p vcore etc, men kræsjer uansett. I følge tempmålinger blir den ikke varm... Ideer?

Hvilken fsb kjører du? Tror nok det er RAM'en din du må oppgradere..

Lenke til kommentar
Kjører stabilt på 2200, altså 200 over. Men får ikke 2300. Stiller p vcore etc, men kræsjer uansett. I følge tempmålinger blir den ikke varm... Ideer?

Hvilken fsb kjører du? Tror nok det er RAM'en din du må oppgradere..

OK? Hva mener du? Er ikke fsb bestemt av hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jo, fsb er bestemt av HK. Men når du øker fsb'en så påvirker den RAM'en også.... RAM'en klarer sikket ikke å bli kjørt høyere, prøv å sette frekvensen på RAM'en til 166 i steden for 200...om det funker å klokke høyere da, så er det nok dan du må bytte.

PS. tror den RAM'en har litt kompabilitets problemer med hovedkortet ditt (se her), hovedkortet som står der og det du har er ganske like, så du skal ikke se bortifra at de har samme problem....?

Endret av nattaz
Lenke til kommentar

Det som stopper deg er Rammen din, den er ikke spesielt overklokkbar. MEN det du kan gjøre for å klokke cpu er å sette dividern til rammen ned til 166mhz, og kjøre cpu på 10*240. Da vil rammen din kjøre på 200mhz og cpu på 2400mhz. Eller du kan kanskje klare 10*245 også hvis rammen din klarer å overklokkes "litt".(fortsatt ha Dividern)

Dette har jo også nattaz skrevet.... :p

Lenke til kommentar
nor rammen stopper cpu klokkingen.

da snakker dere om å sette rammen ned til kjøre på 166mhz

altså den kjører orginalt på 200*2=400(double data rate)

men da underklokker men rammen. da vil vell systemet blir tregere ?

jo, men det kommer ann på hvor høy fsb du kjører på det.... du må nesten bare prøve deg fram å finne ut hva som funker best for deg...

Lenke til kommentar
Har samme cpu og (sansynligvis) samme RAM som borchgrevink, men annet hk.

På hk'et kan jeg sette RAM lock og pci lock... burde jeg sette på det dersom jeg skal overklokke??

Jeg kan ikke finne agplock, er det veldig dumt? Skal jeg prøve og oppdatere BIOS?

RAM lock er jeg ikke sikker på, tror ikke det, men pci lock brurde du i værtfall sett på!!

Lenke til kommentar

jeg fikk faktisk min ram opp til 252 i FSB men da måtte det ha full spenning og det klarte den ikke lenge før den gikk til helvete. nå klokker den bare til 220 FSB og må ha full spening (+o,3volt) for å kunne brukes men da er den jo stabil. leste det dere sa om å klokke ned ram og så opp FSB, er det noe håp for meg med halv ødelagt ram?

Lenke til kommentar

På hk'et kan jeg sette RAM lock og pci lock... burde jeg sette på det dersom jeg skal overklokke??

Jeg kan ikke finne agplock, er det veldig dumt? Skal jeg prøve og oppdatere BIOS?

RAM lock er jeg ikke sikker på, tror ikke det, men pci lock brurde du i værtfall sett på!!

Ja... Men vil den påvirke AGP også? For jeg har ikke noen pcikort, bare skjermkort :)

Lenke til kommentar

Ja... Men vil den påvirke AGP også? For jeg har ikke noen pcikort, bare skjermkort :)

Er ikke sikker, noen er det sånn at begge dekker hverandre.... men som sagt ike sikker. Ser BIOS'en din ut som noe som dette?

Om du kan så sett AGP'en på 66mhz om du kan det, da skal den være låst...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...