mandela Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 var på ferie i japan et år siden, så ikke noe annet enn klapp-tlf der. nå er klapp-bølgen kommet til noreg også antar jeg. hvorfor er klapp pop? har selv kun hatt candybar med unntak av motorola 5200 hvilke praktiske fordeler finnes med klapp? bortsett fra beskyttelse av skjerm (man kan bytte deksel på nokia ) Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Fordi det er kuuult! Er vel fordi de er små og lette og man blir likeoverraska hver gang man åpner lokket... Vet ikke jeg? Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ved å bruke klappformatet er det lettere å kunne kombinere stor skjerm og gode eller store taster. Skulle man hatt store taster og stor skjerm på sukkerstang-mobiler ville disse blitt utrolig høye. Et annet poeng er bruken av en (forhåpentligvis) strømsparende ytterskjerm som kan bidra med det man trenger av informasjon hele tiden, så trenger man ikke bruke de mer og mer strømkrevende skjermene inni telefonene så ofte. Ellers ser jeg ikke mye fordeler, annet enn design som er og blir en smaksak. Selv har jeg bare hatt 2 klappmobiler, SGH-T100 og SGH-V200. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) I tillegg blir skjermen beskyttet mot diverse riper som skulle oppstå. edit: beklager, det så jeg ikke var nevnt. Endret 9. februar 2005 av Redline_ Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 I tillegg blir skjermen beskyttet mot diverse riper som skulle oppstå. sitat trådstarter: vilke praktiske fordeler finnes med klapp? bortsett fra beskyttelse av skjerm Lenke til kommentar
padrepio Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Man får lettere oppmerksomhet med klapp telefon, må vippe den opp før man snakker. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Man får lettere oppmerksomhet med klapp telefon, må vippe den opp før man snakker. svært praktisk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Man får lettere oppmerksomhet med klapp telefon, må vippe den opp før man snakker. Tror nok det er årsaken ja... Har aldri skjønt hvorfor jeg burde kjøpe en telefon som må lukkes opp hver gang den skal brukes. Er jo like dumt som å ha lokk på klokken, som må åpnes hver gang jeg skal se på (dvs bruke) klokken... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Arahei treffer spikeren på hodet... Muligheten til å kombinere stor skjerm og et fornuftig tasteoppsett uten å måtte ha en 17 cm (++?) lang telefon, er nok den beste grunnen... Personlig liker jeg også designet best slik, og hvis man har en fornuftig ytre skjerm, trenger man jo bare å åpne teleofnen når man faktisk skal bruke den til noe "fornuftig" Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har aldri skjønt hvorfor jeg burde kjøpe en telefon som må lukkes opp hver gang den skal brukes. Er jo like dumt som å ha lokk på klokken, som må åpnes hver gang jeg skal se på (dvs bruke) klokken... Hehe så sant så sant. Har aldri eid en klapptelefon så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 hehe joa arehei er inne på noe viktig der!! men er jo sånn på feks d500 og siemens sl55 (tror jeg den hette) der blir jo tastene skyvd under telefonen, for å ikke ha så forferdelig stor telefon.. det er nok den største grunnen med klappiser Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Tastelås for dummies? Endret 9. februar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Et annet poeng er bruken av en (forhåpentligvis) strømsparende ytterskjerm som kan bidra med det man trenger av informasjon hele tiden, så trenger man ikke bruke de mer og mer strømkrevende skjermene inni telefonene så ofte. Men så er de fleste (med gode unntak) klapptelefoner likevel dårlige på batterifronten. Hvorfor det? Batteriene er da ikke fysisk mindre enn på en gjennomsnittelig candybar. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Tastelås for dummies? LOL Klapp telefon kan bli litt irriterende etterhvert da. Kan være fordi jeg har 6260 uten ytterskjerm og må åpne den hver gang jeg skal gjøre no. Er ikke ofte jeg irriterer meg over det men.... Min neste telefon blir ikke en klapp telefon ihvertfall Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Klapptelefon er nok populært siden de virker små og hendige. Derimot har de flere drawback; plagsomt til daglig bruk, fare for slark i de mekaniske delene, batteritid (av og til) med mer. Jeg holder meg derfor personelig enda til de gode gamle mursteinstelefonene... (Candybar) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Mange er nok enige i at kamskjelltelefoner stort sett ser bedre ut enn vanlige candybartelefoner. Kamskjellformatet er veldig fint utbredt siden man kan, som nevnt, skjule store skjermer og gode og store taster uten å gjøre telefonen diger. Dessverre er ikke alle kamskjelltelefoner av det gode kadaver. F.eks på Nokia 7200 er tastene store og gode, men skjermen kunne vært mye, mye større. Nokia gjorde også en glipp på 6260 hvor skjermen er stor og fin, men tastene kunne vært litt større. men vi har jo de fine også. Samsung har laget mange gode kamskjelltelefoner. Noen har også en tendens til å bli litt store. Tenker på 6260 og T5100. Slidetelefoner har også noen av de samme fordelene som store taster i en eller liten innpakning, men skjermen er lett å ripe opp. (Mener å ha hørt(lest) et sted at Samsung D500 har fått en riperobust(artig ord) skjerm) Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Nokia gjorde også en glipp på 6260 hvor skjermen er stor og fin, men tastene kunne vært litt større. Kødder du ell? En elefant hadde ikke hatt problemer med å skrive meldinger på 6260 Personlig synes jeg at candybar telefoner er mye finere enn klapp telefoner. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 En elefant hadde ikke hatt problemer med å skrive meldinger på 6260 kaller du meg en elefant Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (Mener å ha hørt(lest) et sted at Samsung D500 har fått en riperobust(artig ord) skjerm) Er det noen som kan bekrefte eller avbekrefte det?!? Hvis det er tilfelle så ville jo det vært GENIALT! Lenke til kommentar
Champ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Arahei treffer spikeren på hodet... Muligheten til å kombinere stor skjerm og et fornuftig tasteoppsett uten å måtte ha en 17 cm (++?) lang telefon, er nok den beste grunnen... Personlig liker jeg også designet best slik, og hvis man har en fornuftig ytre skjerm, trenger man jo bare å åpne teleofnen når man faktisk skal bruke den til noe "fornuftig" Eller slenge dem på siden som på Sx1 som også funker utmerket :-) (men skal ærlig innrømme at det går bittelitt tregere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå