Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel mellom router og trådløst kort

Anbefalte innlegg

Jeg har en 3com router og et trådløst asus kort.

En dag da jeg satt og brukte dette utstyret forsvant plutselig det trådløse nettet, og ingenting fungerte videre.

Jeg har prøvd å installere drivere på nytt, men det funker ikke likevel. Har vanligvis hatt middels kontakt med routeren(mellom 2 og 3 streker), noe jeg synes er absolutt holdbart. Har prøvd å boote routeren uten suksess.

Er dette vanlig? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type for sikkerhet har du på det trådløse nettet ditt?

F.eks hvis du har satt av broadcast på routeren og du har mistet instillingene på nettverkskortet ditt vil ikke nettverkskortet finne routeren igjen automatisk.

Har du mulighet til å sette vanlig nettverkskabel i routeren å få kontakt den veien slik at du kan sjekke instillingne?

Har opplevd på DLink routere at når en sette på WEP kryptering og har på Short Preample forsvinner (signalet) med gjevne mellomrom før den kommer med bra signal igjen.

Det er ofte bugs i slike bokser men hvis du får kontakt igjen oppdater firmware.

Endret av elkenzaal
Lenke til kommentar
Hvilken type for sikkerhet har du på det trådløse nettet ditt?

F.eks hvis du har satt av broadcast på routeren og du har mistet instillingene på nettverkskortet ditt vil ikke nettverkskortet finne routeren igjen automatisk.

Har du mulighet til å sette vanlig nettverkskabel i routeren å få kontakt den veien slik at du kan sjekke instillingne?

Har opplevd på DLink routere at når en sette på WEP kryptering og har på Short Preample forsvinner (signalet) med gjevne mellomrom før den kommer med bra signal igjen.

Det er ofte bugs i slike bokser men hvis du får kontakt igjen oppdater firmware.

Har på broadcast, men finner ingenting likevel. Har ikke slått på noen form for sikkerhet, bortsett fra MAC-autentisering. Søkte nettet etter firmware updates men fant ingen. Har mulighet til å putte inn kabel ja, det funker bra. Men ikke optimalt ettersom jeg må strekke en 10meter over 2rom ... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...