Gå til innhold

Billig 80mm med lavt støynivå

FM

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe kabinettsvifter (en foran og en bak) til min PC. Det viktigste er at de flytter greit med luft, er stillegående og rimelige i pris.

Har sett meg ut to modeller fra prisguiden. Den ene, en papst-vifte og den andre en vifte som på papiret yter bedre og samtidig er en del billigere. Funker den billigste greit nok? Er det evt. noen andre vifter jeg burde se på?

Papst-viften

Den billige

Har også tenkt på å kun kjøpe én vifte til å ha bak, da den foran kanskje ikke vil gjøre samme nytten og dermed kan jeg bruke hele budsjettet på én vifte i stedet for to. Noen formeninger?

Er totalt nybegynner på dette her og takker for evt. hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den billigste flytter mest luft på papiret iallefall, men den har et hakk høyere støynivå.

Har ingen erfaring med noen av de, så det får noen andre slå seg løs på :)

En vifte nede foran som blåser inn, og en vifte opperst bak som blåser ut er nok mest optimalt hvis du skal kjøpe 2 vifter.

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Var på vifteleting i sykkelskuret på skolen i dag. Der oppbevarer de gamle maskiner som skal på dynga og meg og en kompis fant litt forskjellig.

Fant bl.a. to Superred 80mm vifter (i to gamle psuer) og etter å ha installert den ene gikk tempen ned nesten 10 grader. Nå ligger den på 23-35grader. Syk forskjell. Men de bråker litt for mye og derfor vil jeg likevel kjøpe roligere vifter.

Fant også ut at det er beregnet plass til 92mm vifte bak, mens bare 80mm foran. Har litt lyst å bruke hele plassen som er beregnet foran og spørsmålet er da om noen vet om noen billige 92mm med lavt støynivå?

Har sett på denne men denne hadde jo en pris også. Er usikker :hmm:

Endret av FM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...