Errae Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvorfor finnes det ikke java SDK 1.5 som rpm for fedora enda ? jeg trenger nyeste versjon til skolearbeid )= Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Mas på Dag Wieers da vel... Kan jo være han mekker en rpm da Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kan du ikke bare laste ned fra http://java.sun.com ? Finnes "universal" rpm der ( i en bin-fil). Lenke til kommentar
Errae Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 JDK og JRE jeg bør laste ned ? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Skal du lage programmer så må du ha JDK (J2SE Development Kit), hvis du bare skal kjøre java programmer så trenger du kun JRE (J2SE Runtime Environment). Lenke til kommentar
Errae Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 skal lage program ja,- takk for hjelpen (= Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) er det noen som kan lage en guide til meg ? Jeg får ikke til å installere JDK1.5.0 på fedora C3... Jeg får feilemelding om at libgcj ikke er iorden, men det skal den være. har nå installert, avinstallert og installert JDK og libgcj, men jeg får fortsatt ikke bruke javac, javadoc og diverse kommandoer for programmering av java... Dette er feilmeldingen jeg får: [errae@rahien ~]$ javac Oppgave1.java libgcj-javac-placeholder.sh This script is a placeholder for the /usr/bin/javac master link required by jpackage.org conventions. libgcj's rmiregistry, rmic and jar tools are now slave symlinks to these masters, and are managed by the alternatives(8) system. This change was necessary because the rmiregistry, rmic and jar tools installed by previous versions of libgcj conflicted with symlinks installed by jpackage.org JVM packages. /usr/bin/javac: line 13: exec: gcj: not found Når jeg sjekker /usr/bin/javac så viser den til /etc/alternatives/javac... hm ? Endret 10. februar 2005 av Errae Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har du installert gcj? Du trenger både den og biblioteket (libgcj). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 gcj er GNU GCC sin java compiler. Den er litt spesiell iom. at den kompilerer til native code (på samme måte som når du kompilerer C-programmer) - ikke Java psaudo-native-kode for Java WM. Hvis du legger inn rpm'en til Sun, må du passe på å legge inn mappene i din path eller symlinke vilt. Vil nok anbefale det første Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 I Synaptic som er koblet mot fresrpms.net så er det installert libgcj og compat-gcj... Er den en spesiell versjon av gcj jeg trenger ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg sier igjen - gcj er GCC sin java-kompilator. Hvis du vil ha (fri) java på fc, ta en titt på jpackage! De skal ha et eget dedikert repositorie til Java. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå