angry_norwegian Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Dette er feilmeldingen jeg får: Endret 8. februar 2005 av o-haavard Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har du fremdeles filen C:\WINDOWS\system32\ping.exe ? Lenke til kommentar
skille Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Sjekk også så C:\WINDOWS\system32 ligger i path. Det sjekker du ved å skrive bare path. -Trond Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 ja, er viktigt at C:\WINDOWS\system32 ligger i path. ellers kan det bli no rart der ja! Lenke til kommentar
bramat Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ser du har windows på D: ,kanskje det spiller inn på en eller annen måte Lenke til kommentar
jossa Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 har win på d: å ingen problemer med pinging hær Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har fortsatt filen "ping.exe" i banen D:\WINDOWS\system32\ping.exe Jeg kan også taste inn banen til filen og få opp instruksjoner på hvordan man benytter programmet. Likevel får jeg den samme feilmeldingen...er det noen andre forslag? Lenke til kommentar
skille Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Om du får opp hvordan du bruker programmet, når du taster inn banen, ser det ut som om det kan mangle i path. Sjekket du ut path? -Trond Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Om du får opp hvordan du bruker programmet, når du taster inn banen, ser det ut som om det kan mangle i path. Sjekket du ut path? -Trond Skal jeg skrive ordet "path"? Når jeg gjør det får jeg flg. melding: PATH=%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem; Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) skriv inn følgende i cmd: PATH %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;d:\WINDOWS\system32;d:\WINDOWS da bør ping funke. Hvis dette endrer seg etter hver oppstart kan du legge til denne kommandoen i autoexec.bat (jada fjortiser, den eksisterer fortsatt). Endret 9. februar 2005 av JKJK Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 ja, jøss! Det funka. Åssen visste du det ?? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ja, jøss! Det funka. Åssen visste du det ?? Elementary my dear watson... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 skriv inn følgende i cmd: PATH %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;d:\WINDOWS\system32;d:\WINDOWS da bør ping funke. Hvis dette endrer seg etter hver oppstart kan du legge til denne kommandoen i autoexec.bat (jada fjortiser, den eksisterer fortsatt). Ville nå foretrekke å legge det i Path i systemvariablene i miljøvariablene (Environment Variables) i stedet for autoexec.bat. Hvis noen lurer på hvor man finner dette så er det bare å høyreklikke Min datamaskin (My Computer) og velge Egenskaper (Properties) og gå til Avansert (Advanced). Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Autoexec.bat er mer moro Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 pengu: sant. Var bare et desperat alternativ som streifet hodet mitt et millisekund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå