Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk falt ut helt plutselig!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp installert trådløst nettverk, men nå har det plutselig falt ut! Hva kan ha skjedd? Jeg er koblet til, men selv om jeg er rett ved routeren så kommer jeg ikke inn på internett! Klarer heller ikke å koble til med Ethernetledninger via routeren, må gjøre det direkte fra modemet! Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svarene hittil. Jeg tok og reset'et routeren og førstegangskonfigurerte en gang til, og da virket alt fint. Så bar jeg maskinen litt unna (Hvor det virket fint den lille perioden jeg hadde trådløst første gangen) og så falt det ut igjen. Tok ca 2 min. Nå klarer jeg ikke å koble på lenger. I boksen "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" står det at jeg er Ikke tilkoblet, mens det samtidig står at jeg er tilkoblet. Valget jeg har er "Koble fra", men jeg er ikke koblet til. Til og med det lille ikonet i System Tray viser frakoblet. HVA SKAL JEG GJØRE??!! Blir så frustrert.....

Lenke til kommentar

Sitter på samme ruteren som deg. To ting har jeg lært meg, jeg må ofte inn

og resette ruteren og sjekke at kortet ( DWL 122 ) er oppsatt riktig.

Mister du kontakt med Internett må du inn i ruteren ( http://192.168.0.1 )

for å kontrollere at PPOE er valgt med passord osv.

I egenskaper for tråløst nettverk, pass på at du ikke har haket av for at Microsoft

ikke skal konfigurere nettverket.

Lenke til kommentar

Noen andre tips her? Jeg klarer ikke å koble til routeren, med vanlig kabel. Har prøvd flere stykker. Et svar jeg har fått på et annet forum er at jeg skal sette ip selv, dvs gå inn på Nettverkstilkoblinger --> Kortet mitt --> Egenskaper --> TCP/IP og skrive inn info selv istedet for "Motta IP automatisk"....problemet mitt er at jeg ikke vet hva jeg skal fylle inn her...

Sånn ser "Nettverkstilkoblinger" ut:

Nettverks.gif

Og dette er beskjeden jeg får når jeg går inn på routeren:

Ip-problem.gif

Endret av Joakim83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...