Samurai99 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei. Jeg har nettopp installert trådløst nettverk, men nå har det plutselig falt ut! Hva kan ha skjedd? Jeg er koblet til, men selv om jeg er rett ved routeren så kommer jeg ikke inn på internett! Klarer heller ikke å koble til med Ethernetledninger via routeren, må gjøre det direkte fra modemet! Hjelp! Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Tråløst nettverk er veldig flink til å bestemme litt selv Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg trenger veldig hjelp! Hva kan ha skjedd? Jeg har Telenor ADSL, D-Link DI-514 router. Jeg er koblet til default (som nettverket heter), men kommer ikke på internett hverken trådløst eller via routeren, bare direkte fra modemet! Please! Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Noen som kan hjelpe her? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har du satt opp PPoE med brukernavn og passord i Router'n da? Altså brukernavnet og passordet til Telenor... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ikke at det hjelper deg veldig....men D-Link har skylda! Er det et nettverk hvor D-Link er innblanda, så er det alltid problemer av en eller anne ntype Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Du må skrive litt om kva som har skjedd, t.d fungerte alt bra? så datt du ut? gjorde du nokon endringar? evnt kva? Får du kontakt med den trådlauseruteren? Har ikkje så mykje erfaring med trådlast sjølv, men.. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har den generelle erfaringa med trådløse nettverk.. At det mer eller mindre alltid er problemer. Go tråd! Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har den generelle erfaringa med trådløse nettverk.. At det mer eller mindre alltid er problemer. Go tråd! Sant nok, men eg har ganske lyst på fordiom Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Takk for alle svarene hittil. Jeg tok og reset'et routeren og førstegangskonfigurerte en gang til, og da virket alt fint. Så bar jeg maskinen litt unna (Hvor det virket fint den lille perioden jeg hadde trådløst første gangen) og så falt det ut igjen. Tok ca 2 min. Nå klarer jeg ikke å koble på lenger. I boksen "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" står det at jeg er Ikke tilkoblet, mens det samtidig står at jeg er tilkoblet. Valget jeg har er "Koble fra", men jeg er ikke koblet til. Til og med det lille ikonet i System Tray viser frakoblet. HVA SKAL JEG GJØRE??!! Blir så frustrert..... Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Prøvde å oppdatere firmware, men da kom jeg ikke inn på routeren lenger! Så prøvde jeg å ta reset en gang til, men kom fortsatt ikke i kontakt med routeren...håpløst dette her.. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Sitter på samme ruteren som deg. To ting har jeg lært meg, jeg må ofte inn og resette ruteren og sjekke at kortet ( DWL 122 ) er oppsatt riktig. Mister du kontakt med Internett må du inn i ruteren ( http://192.168.0.1 ) for å kontrollere at PPOE er valgt med passord osv. I egenskaper for tråløst nettverk, pass på at du ikke har haket av for at Microsoft ikke skal konfigurere nettverket. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Skal ha gjort alt det der Problemet mitt er at etter jeg installerte firmware så kommer jeg ikke inn på 192.168.0.1 lengre....har prøvd å reset'e enda en gang også... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg har erfart at ledning mellom pc og ruter er eneste løsning for å komme inn i ruteren. Bruker du DWL 122 ? Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Vet ikke helt hva DWL 122 er, men kan kanskje sjekke det, for jeg har Everest Home Edition... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Nei jeg lurte bare på vilket tråløst nettverkskort du bruker. D-link har et usb kort som heter DWL 122. Men du har noe annet ? Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Nei, jeg har et integrert kort, jeg....ikke usb kort. Stort mer vet jeg ikke... Nå er det en ny dag, og jeg har store planer om å få dette til i dag, men da trenger jeg nesten flere råd! Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Når du blir spurt om kva for nettverkskort du har og du ikkje veit det, er det smart å finne det ut. Kanskje det ikkje betyr noko for deg, men det kan bety mykje for den som prøvar å hjelp deg Var berre eit tips Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Noen andre tips her? Jeg klarer ikke å koble til routeren, med vanlig kabel. Har prøvd flere stykker. Et svar jeg har fått på et annet forum er at jeg skal sette ip selv, dvs gå inn på Nettverkstilkoblinger --> Kortet mitt --> Egenskaper --> TCP/IP og skrive inn info selv istedet for "Motta IP automatisk"....problemet mitt er at jeg ikke vet hva jeg skal fylle inn her... Sånn ser "Nettverkstilkoblinger" ut: Og dette er beskjeden jeg får når jeg går inn på routeren: Endret 10. februar 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Sånn ser "ipconfig /all" ut: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå