Gå til innhold

hvordan få til marg på venstre side, med linker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde spesifisere nettopp hva det er du ikke får til?

Jeg presenterer deg herved for float-egenskapen og faux-columns.

Bedre om du lærer litt selv, enn at andre gir deg løsningen.

jeg er bare litt slite, har sittet foran pcen i 5timer og øvd og prøvd meg fram.

er enig i at jeg bør lære selv istedenfor å bare copy/paste., selv er jeg veldig ivrig på å lære og ville derfor "pugget" den evt. koden som kommer opp her.

men uansett, hva heter det på dataspråket da, sånn navigasjonsbar på siden?

Lenke til kommentar
jeg er bare litt slite, har sittet foran pcen i 5timer og øvd og prøvd meg fram.

er enig i at jeg bør lære selv istedenfor å bare copy/paste., selv er jeg veldig ivrig på å lære og ville derfor "pugget" den evt. koden som kommer opp her.

Altså, håper ikke du oppfattet min kommentar frekt eller noe, mener bare at i stedet for at du kopierer en kode herfra som noen gir deg, er det bedre at du lærer det selv. Virker som du skjønte, men ville bare ikke oppfattes som frekk. Hehe.

--------------

Glish har noen forskjellige oppsett/layouts du kan leke deg med og Listamatic har en del eksempler på hvordan du kan lage flotte menyer med CSS.

Lenke til kommentar

Altså, håper ikke du oppfattet min kommentar frekt eller noe, mener bare at i stedet for at du kopierer en kode herfra som noen gir deg, er det bedre at du lærer det selv. Virker som du skjønte, men ville bare ikke oppfattes som frekk. Hehe.

--------------

Glish har noen forskjellige oppsett/layouts du kan leke deg med og Listamatic har en del eksempler på hvordan du kan lage flotte menyer med CSS.

oppffatet deg ikke frekt... :p er helt enig med deg

takk for linker, skal se på dem i morgen orker ikke mer nå, nå skal jeg bare kose meg i off-topic delen :p.... :)

Endret av norma_saw
Lenke til kommentar
det letteste er vel kanskje å bruke frames?  :hm:

Verken best eller lettast, om du bruker google litt finner du mange, MANGE sider som forklarer godt korfor du ikkje skal bruke frames.

det letteste er? er ikke helt stødig på engelsk, og vet ikke hva alle de css tingene betyr...

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er greit å bruke :

<div id=body> (ramme som holder hele siden i midten, uansett oppløsning hos den som ser på siden)

<div id=meny> (float: left på denne)

<ul class=meny> (unordered list bare)

<li>....

<li>....

</div (for id=meny)>

<div id=content> (position: absolute på denne)

</div> (for id=content)

</div> (for id=body)

Lenke til kommentar

ok, da har jeg begynt all tekst er bare midlertidig...

css:

a.marg {
float:left;
}
p.vanlig {
margin-left: 6cm; margin-right: 6cm;
}

html:

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css" />
<title>tha Über</title>
<h1 class="overskrift"> Den übreste siden på hele nettet </h1>
</head>
<body>
<p class="vanlig">velkommen til siden min, på denne siden vil jeg servere dere bilder, linker til diverse nyttige og unyttige steder på nettet, samt noen tips;)</p>
<p><a class="marg" href="links.htm">linker</a></p> <br />
<p><a class="marg" href="bilder.htm">bilder</a></p> <br />
<p><a class="marg" href="tips.htm">tips</a></p> <br />

</body>
</html>

siden i sin helhet er på http://home.no.net/snobjorn/

ser det ut som en bra start??? som dere kanskje vet er jeg helt nybgynner på dette feltet:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...