LaStrada Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei! Jeg har nå hatt BlueCom sin 3000/640 linje noen dager. Dette har forsåvidt fungert fint, og ikke no nedetid Men la merke til at når jeg brukte 11mbps på det trådløse nettverket fikk jeg ikke utnytta hele linja mi. Tok en speedometer test på itavisen og fikk bare ca 1700, mens når jeg brukte kabel fikk jeg 2600. Dette er på den bærbare, og det virker som om den ikke klarer å utnytte linja mer, siden den ikke er den mest moderne laptopen man finner på markedet Får ca 2850 på den stasjonære Så det jeg lurte på, var om trådløse nettverk krever mer enn tråd-nettverk? Klarer jeg ikke å utnytte mer av 11mbps nettverket? Eller er det kanskje akksesspunktet som er litt utdatert? DWL-6000AP heter akksesspunktet, og er vel snart 2 år... Finner det ikke på dlink sine sider, men ligner ganske på dette tror jeg: DWL-7000AP Har dette kortet i laptopen. Kan kanskje få testa et trådløst kort i den stasjonære om noen dager hvis det kan være feilen... Takker for svar Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du skriver ikke noe om hvilken bærbar det er snakk om, bare at den ikke er så veldig moderne.. Uten å vite noe mer om det, så vil jeg anta at det er mulig at trådløs nettverkskort krever en del mer cpu-tid enn det via kabel (særlig om det er et kryptert nettverk), og at det dermed reduserer maskinens evne til å lagre de dataene den laster ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå