LgitechDInovo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 jeg PRØVER å instalere XP på en pc jeg har satt sammen av "gamle" deler jeg har hatt liggende. Det står i bios at cpu ligger på 94 Grader celcius, dette kan selvfølgelig ikke stemme. Pc'en slår seg av etter at den har stått på i kansje maks 2-3 minutter, så jeg rekker naturligvis ikke å instalere XP kan det være en shutdown temp som gjør at den slår seg av ved 100 grader eller noe? Jeg bruker en kjøler som fulgte med 3,2 Ghz prescott cpu, så den bør holde til min 2,5 ghz Er det noen som vet hva som kan være feilen ? Lenke til kommentar
ExtoL Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Den pleier jo å slå seg av når den er på rundt 60+ og det kommer ann tiden før den slår seg av. Og det jo bare å prøve med en bedre vifte. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 jeg fant feilen nå, kjøleren satt ikke riktig på, festene var ødelagte, men jeg prøvde med en ny kjøler, da gikk det. det betyr at 90 grader ikke ar så veldig feil, kjøleåastaen var ikke rørt engang :!: Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Oioi, passe på bedre neste gang hehe. Men det skal være mulig å gå inn i bios og velge hvor høy tempen må være før den slår seg av. Og kanskje det er mulig å slå det av, jeg er ikke 100% på det, men vet at man kan velge selv hvor høy tempen må være før den slår seg av. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Den pleier jo å slå seg av når den er på rundt 60+ og det kommer ann tiden før den slår seg av.Og det jo bare å prøve med en bedre vifte. Den pleier ikke å slå seg av ved 60 grader med mindre du har satt den på det. Standard er vel 80 hvis jeg ikke tar feil. Jeg har satt min ned fra 80 til 70 bare for å være sikker men de tåler jo mer enn det. Det er når de går over 100 grader man bør begynne å bekymre seg litt. Lenke til kommentar
punzel Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Akkurat det samme skjedde med min 3,2GHZ Intel Pentium boxed vifte også! Kjøpte ny jeg og da ordnet alt seg. Selv om jeg fikk kjørt med boxed vifta, så var cpu'n altfor varm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå