supernapa Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Pcen min skrudde seg plutselig av. Deretter vil den ikke starte opp igjen . Når jeg trykker på strømknappen så spinner prosessorvifta et lite sekund men ikke noe mer skjer. Jeg har et Asus hovedkort med amd 1800 mhz prosessor. 3 x 256 MB DDR ram noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112086&cks=PRL ? Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Det er jo strøm.. Når jeg trykker på knappen så lyser det grønt foran på kabinettet og prosessorvifta spinner i et halvt sekund ca ... før den stopper opp - men det lyser fortsatt grønn lampe Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kanskje vifta har gått? Eller kjølern ikke har ordentlig kontakt med cpu? En pc vil oppføre seg slik hvis cpuen blir for varm. Eller det kan være tusen andre ting. :!: Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Har etterhvert funnet ut av dette selv: Det kan tyde på at det er IBM harddisken som er i ferd med å si takk for seg . Den jobber i master/slave sammenheng sammen med en Segate Barracuda og noen ganger vil den rett og slett verken være master eller slave og uansett hva jeg gjør så får jeg ikke lov å starte maskinen på vanlig måte. Når jeg napper ut strømtilførselen på harddisken så fungerer alt normalt . Ved endring av jumper-oppsett bak på harddisken kan den i enkelte tilfeller også fungere igjen. Resultatet er at IBM disken herved er fjernet fra maskina og filene som var der er nå trygt plassert på Segate disken (som jeg plutselig fant 15GB ekstra lagringsplass på) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå