Orbo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Vil du ha superram til en billig penge bør du slå til på ukens tilbud hos Netshop. Ram'en kjører med disse timingsene: 2-2-2-5 Det er det timingsene raskeste som er å finne. Det er DDR400, PC3200. Den er bygget på Samsung sine TCCD IC'r. OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 (Jeg jobber ikke for Netshop) Denne posten er ment for folk som trenger ny RAM, men ikke vet hvilken Edit: Glemte å legge med en test der vi ser hvor gode de er. Test av Corsair 4400C25, men vis du ser på benchmark resultatene ser du OCZ Platinium Rev.2 lang oppe på listene nesten overalt Endret 8. februar 2005 av BaX Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Må nesten få lov til å legge til at begge benytter seg av Samsung TCCD IC'er, så ytelsesforskjellen på 4400C25 og OCZ 3200Plat Rev2 er nærmest ikke eksisterende. Den testen fra Anandtech er dessuten svært misvisende. Hvis man ser på testspecs så ser man at f.eks AMD platformen er teste med FX-53 og GF6800 Ultra. Når man da tester med gamle spill som Q3 Arena og RtCW så ser man ganske klart at dette på ingen måte er tester der GPU og CPU blir nevneverdig belastet slik at den generelle ytelsesforskjellen til ram kommer bedre frem. Ved vanlig spilling (dvs f.eks Doom3 eller HL2 med normal oppløsning og litt eyecandy) så vil forskjellen være tilnærmet ikke målbar. Ikke dermed sagt at overnevnte ikke er god ram, men selv om det er "superram", så får man altså ikke noen super ytelse for pengene Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Ikke dermed sagt at overnevnte ikke er god ram, men selv om det er "superram", så får man altså ikke noen super ytelse for pengene Jeg brukte kansje litt for mange superlativer Men det er vel en av de beste brikkene som har DDR400? Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ser ut som knall ram dette ja, ser at den drar 470mhz med 2.5 3 3 8 i div tester, er visst 500mhz rambrikker på modulene :> Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Dette var faktisk litt bra, at du informerer "oss". Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg er også veldig i tvil om nytt ram-kjøp til nye pc'n min. Dette er det jeg har hittil: AMD Athlon64 "Winchester" 90nm 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb Boxed.(Venter på de skal få den inn på lager da, men regner med det blir denne,det er bestilt.) Gigabyte GA-K8NXP-SLI nForce4 Arctic Cooling Ultra 64 TC Socket754/939/940 (Max: 4000+/FX-55) Zalman ZM-RHS1 VGA RAM Heatsink [ZALZMRHS1] Zalman VF700-CU Grafikkortskylning [ZALVF700-CU] GainWard Geforce 6800 ULTRA PCI-express. Thermaltake 680W LianLi pcv2100B til å putte alt i. + flere chipset kjølere og stash som skal gjøre ting kaldt og stabilt,uten at det koster skjorta. Det jeg skal bruke PC'n til er billedbehandling og tegning i photoshop i *ekstremt* store formater og litt spilling og gjerne arbeid i Maya. Jeg har Corsair pc3500 xms platinum 512mbx2 ddr,som jeg kjøpte for ett par år siden men vil gjerne ha 2gb nå eller mer. Altså 4x512mb el 4x1024mb. Ergo kjøpe nye,like brikker. Ser på Hardware.no's anbefaling under millionær at de anbefaler 2x1024 corsair ddr pc3200. Min gamle pc kjører på 333mhz fsb(169) og det er ikke dualchannel. Lurer på om f.eks 2gigabyte er nok til å disable vmm til vanlig windows bruk eller om jeg må opp på 4gb eller om det ikke er nok uansett. Synes det er veldig synd fokuset er så sterkt på 512mb brikker. Altså, hvis en kan ha 4gb minne, er det da så nødvendig om det ikke er det raskeste liksom? Siden man kan da evt. ha loadet hele spillet man spiller inn i minne allerede? Jeg skulle GJERNE likt å høre fra noen som har 4gb pc3200 el kjappere,evt se noe reviews... NB:Dette er ikke en skrytepost, jeg vil bare ha det som er "best" liksom.. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Altså, hvis en kan ha 4gb minne, er det da så nødvendig om det ikke er det raskeste liksom? Siden man kan da evt. ha loadet hele spillet man spiller inn i minne allerede? Det er min teori. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Så gå for 4gb pc3200 ddr om man kan liksom? Jeg heller mer og mer i den retningen da.. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Veit ikkje heilt eg. Veit ikkje kva som ville ha vore best. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 er en fin knapp. Mange poster fra samme bruker på rad slettet. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Får en ikke tak i 1gig brikker høyere en 3200? du kan vel klokke fortsatt. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Kingston har visst pc3700 ram, tror eg det var, altså gradert til 466mhz, Men eg vil helst ha corsair eller muligens ocz, men det er ikke akkurat det helt store utvalget av 1GB ram ddr brikker på pc3200 el mer. Tenker på evt bestille fra utlandet, men finner ikke det helt lett heller. Hvis noen har sett noen nyere benchmark med 4GB ram (4x1gb) skulle jeg gjerne likt å sett en url med benchmarks kontra standard rask 2x512mb. Nå skal det også nevne at systemet vil kjøres på amd64 og gainward 6800 ultra g.s. 256mb pci-e. Arbeidsoppgaver er jobb med bilder i photoshop over 8000x6000 format,full 32bit,noe 3d grafikk, og selvfølgelig har eg tenkt å bruke maskinen til spilling også.Eg har ofte flere GB stor temp fil i windows, men vil 4gb ram eliminere dette "problemet"? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Etter mye desperat søking a la Google i går bestemte jeg meg til slutt for å gå for nettstarters tips om netshop's tilbud. Så det blir 2GB ddr i form av OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 x 2. (512mbx4). Det får vel holde...sukk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå