Gå til innhold

Hercules 3D Prophet 3 Ti-200 erfaring

[c]hassum

Anbefalte innlegg

Vil bare fortelle alle om mine erfaringer med dette kortet. Fikk det i går og siden da har alt bare vært fryd og gammen. Det kjører nå på 220/490. Dette er "hverdags innstillingen" og her blir det absolutt ingen grafikkfeil. Kortet oppfører seg fjellstøtt på denne frekvensen. Det er foressten ikke moddet heller. Ikke enda :wink:

I Benchmarker klarer den akkuratt 230/510. Dette synes jeg er meget bra for et kort som har 175/400 som default.

Dette kortete anbefaler jeg på det sterkeste. Prisen er ikke så ille heller, ca 2300 på Komplett.no.

Er det forresten noen som kan befrefte om det er 4ns minne? Vil helst ikke "jekke av" ramsinkene med det første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser at folk som oftest klarer høyere core frekvenser, så jeg tok av den "wannabe" blue orben som stod på fra før av.

Det viste seg at på midten var det ikke kontakt i det hele tatt. Har ikke noe smergelpapir for hånden, så jeg fyllte dette søkket i midten med Artic Silver II så lenge.

Har ikke testet det enda, men skal komme tilbake med resultater.

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få tak i en Crystal Orb?

Lenke til kommentar

Endre klokkefrekvensen er en smal sak. Du kan installere en tweak utility. Jeg pleier å bruke powerstrip, men jeg maxer ut core frekvensen :wink:.

For de av dere som som lurte på om frekvensen min, så har jeg faktisk måtte sette med minnet til 480. Fikk noen småfeil i 3dmark 2001. De var knapt synlige, men jeg ofrer heller 10 MHz for kvalitet.

Har forresten satt ny rekord i 3D Mark 2001.

8241

Jeg er nå raskeste Thunderbird med Ti-200. Ganske kult egentlig. Har mer å gå på mht core frekvens fordi powerstrip ikke tillot mer enn 233.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...