joerne Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) hei, har utrolig nok fått tak i en P4 2.8Ghz ES (Engineering Sample) den fungerer perfekt, og det er kort sagt bare å stille multiplier til hva man vil. 4 tastetrykke gir meg deilige og utrolige stabile 3.2ghz, og det med original kjøler og et utrolig lite bra HK til overklokking. Noen som vet om noen gode og billige kjølinger som holder denne rotta i sjakk? den ligger på rundt 47c med maks load på 3.2Ghz Glemte å si at det er en socket 478 Endret 8. februar 2005 av joerne Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 hvor fikk du tak i den? kjøp en Zalman kjøer og klokk i vei post hvordan det går Lenke til kommentar
joerne Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Fikk faktisk tak i den fra USA. har sett litt på en slik zalman stor og ny en, husker ikke navnet, den som var 14cm i diameter og av kobber og slikt men skal se meg litt om først, finnes det noen rimelig vannkjølinger? Mvh, Jørn Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Den heter 7700 til slutt. funker meget bra. På min socket 478 med [email protected] så ligger load tempen på 54 så den kjøler meget bra. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 du får TT Bigwater på netshop.no til 779 kr hvis jeg ikke tar veldig feil! Hørt masse positivt om den! Lenke til kommentar
joerne Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Er det mye stress å koble opp en slik vannkjøling? jeg tenker at hvis jeg først gjør noe slikt skal det være fint og vannet skal være kaldt og effektivt! 7700 alu fra zalman var det visst, den så jeg var vill. i en test fra tomshardware tror jeg det var, så kjølet den like bra som en standard vannkjøling. og er jo en mye lettere løsning! Mvh, Jørn Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det mye stress å koble opp en slik vannkjøling? jeg tenker at hvis jeg først gjør noe slikt skal det være fint og vannet skal være kaldt og effektivt! 7700 alu fra zalman var det visst, den så jeg var vill. i en test fra tomshardware tror jeg det var, så kjølet den like bra som en standard vannkjøling. og er jo en mye lettere løsning! Mvh, Jørn Zalman 7700 er en av de beste luftkjølerne du får, men Tt BigWater fjærner mer varme, og den er gankse enkel å montere Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Alu versjonen kjøler like bra som kobber versjonen på Idle, men kobber er 2-3 grader bedre på load. Men hvis du flytter PCen mye så er det anbefalt at du holder deg til 7000b kjøleren. Det blir litt varmere, men risken for at socketen ryker er mindre. Jeg kjører 7700 viften på fullt: 1850 RPM, denne hører jeg i verste fall så vidt. På minimum så har den 918 RPM og da er den umulig å høre hvis du ikke har øret inni vifta. Og kjølingen er kun noen få grader mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå