Gå til innhold

Nytt HK, Ram & Skjermkort

Anbefalte innlegg

er på jakt etter nytt hovedkort, ram og skjermkort. har en winchester 3500+ fra før av. har sett litt på de nye DFI SLi hovedkortene + OCZ VX rammen.. disse skulle være en super kombinasjon men ganske dyrt. er det mye ytelse å hente med å kjøpe dette sammenlignet med f.eks et asus SLi deluxe hovedkort og annen ram som er litt billigere. når det kommer til skjermkort tror jeg at jeg kjøper fra usa, ebay.com da jeg har tante i usa som kan motta dette å sende til meg som gave :thumbup: er vel det lureste sant ? noen av dere med mye peiling som kan sette sammen et passende oppsett med S939 hovedkort (med SLi) og god ram. skal klokkes mye da jeg nettopp har invistert mye i nytt vannkjølingsannlegg:) prisklasse rundt 4000. ønsker 2x512MB ram:) takk til alle som svarer

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du vil nok ikke merke stor forskjell på ytelse fra hovedkortene. Etter at A64 kom med integrert minnekontroller er forskjellen i ytelse mellom HK liten. Anadtech har testet de nye kortene fra DFI, sjekk der, også verdt å merke seg at du kan kjøpe det billigste DFI kortet (nforce4 Ultra), og likevel få full SLI (sjekk Anandtech). Asus kortet har alt du trenger (og alt du ikke trenger), så det er masse HK for pengene. For entusiasten som ønsker å skvise siste MHz ut av CPU og minne er likevel DFI førstevalg -valget er ditt, du blir uansett fornøyd.

Når det gjelder minne er OCZ platinum Rev.2 konge (for A64), med twin 1GB har du et rått oppsett, men stiv pris (skjønt netshop har dritbra tilbud på de nå). På andre enden av skalaen har du Twinmos DDR-PC3200, som også funker greit, men klokker elendig. Generellt er det med minne som med CPU og skjermkort, den ekstra ytelsen koster av og til mer enn den smaker. Men du har jo mange andre alternativ som sikkert vil bli kjempebra, f.eks. Kingston HyperX, Crucial Ballistix evt. noe fra Corsair.

Hadde jeg skulle kjøpt deler i dag hadde jeg bestilt OCZ plat. rev.2 og DFI nforce4 Ultra fra netshop nå...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Glemte skjermkortet.. Da har du jo et litt stramt budsjett hvis du skulle ha alt til 4000,-. Ideellt sett ville jeg lagt på litt mer penger, og kjøpt XFX6800GT, men du kommer jo nesten ned til budsjettet ditt med XFX6600GT. Noe lavere skjermkort ville vært en skam for en så bra maskin (men det er jo bare mine meninger selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Hei,

Du vil nok ikke merke stor forskjell på ytelse fra hovedkortene. Etter at A64 kom med integrert minnekontroller er forskjellen i ytelse mellom HK liten. Anadtech har testet de nye kortene fra DFI, sjekk der, også verdt å merke seg at du kan kjøpe det billigste DFI kortet (nforce4 Ultra), og likevel få full SLI (sjekk Anandtech). Asus kortet har alt du trenger (og alt du ikke trenger), så det er masse HK for pengene. For entusiasten som ønsker å skvise siste MHz ut av CPU og minne er likevel DFI førstevalg -valget er ditt, du blir uansett fornøyd.

Når det gjelder minne er OCZ platinum Rev.2 konge (for A64), med twin 1GB har du et rått oppsett, men stiv pris (skjønt netshop har dritbra tilbud på de nå). På andre enden av skalaen har du Twinmos DDR-PC3200, som også funker greit, men klokker elendig. Generellt er det med minne som med CPU og skjermkort, den ekstra ytelsen koster av og til mer enn den smaker. Men du har jo mange andre alternativ som sikkert vil bli kjempebra, f.eks. Kingston HyperX, Crucial Ballistix evt. noe fra Corsair.

Hadde jeg skulle kjøpt deler i dag hadde jeg bestilt OCZ plat. rev.2 og DFI nforce4 Ultra fra netshop nå...

Lykke til!

dfi sitt ultra hovedkort er absolutt å anbefale, og siden det gir deg opp til 4v på vdimm er ocz vx å anbefale, da alle disse brikkene er testet til 2-2-2@480mhz fra ocz sånn at du er nesten garantert ddr480 hgastighet eller bedre med veldig stramme timings, stramme timings er å anbefale over høy hastighet og slakke timings på amd64. Dette vil gi bedre ytelse på det meste utenom syntetisk båndbredde i si soft sandra.

Her kan du lese hva jeg mener om sli

Jeg ville også gått for xfx 6600gt extreme gamers ed. da dette har 1,6ns minne kloklket til 1200mhz (1000er normalen), og dual dvi.

Twinmos minne kan også være et alternativ hvis du er ute etter noe rimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...