moray Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har et problem med minnekortet i en Nokia 6230. Kortet er et twinmos på 1GB. Problemet er at den MP3 fila man setter som ringetone bare fungerer annenhver gang. Den andre gangen ringer telefonen med default nokialyd. Synes også det går ganske tregt å finne fram filer. Det er sikkert ikke noe og gjøre med, og er ikke noe stort problem. Har fylt opp ca. 900MB med MP3 litt i mapper, og litt som ligger løst på kortet. Prøvd å formatere, rename og flytte fila. Noen andre som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det at det er treigt er det ingenting å gjøre noe med 6230 har jo ikke verdens kraftigste prossesor heller Men jeg tror den mp3-fila du skal bruke som ringetone må ligge på telefonen og ikke på kortet Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Det er ikke min telefon det er snakk om, men på min har jeg heller ikke ringetonen på telefonen og har ikke hatt noen problemer. (Har orginalt 32MB kort ennå). Kjøpte 1 GB til dama til jul og det virker ikke skikkelig ennå så det er litt pinlig. Driver og formaterer igjen i skrivende stund, så får jeg prøve å legge ringetonen på telefonen. Ed: leif Endret 8. februar 2005 av morcan Lenke til kommentar
dinhdau Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ikke formatere 1GB i telefonen. Bruk kortleser og husk at FAT er riktig format, ikke FAT32/NTFS. mp3 som du velger som ringetone bør ligge på tlf-minne. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har problemer med at lyder som ligger på minnekortet ikke blir riktig avspilt på min 6600 også, spiller halve ringelyden og så kommer nokia lyden. Dette er en kjent feil/bug på nokia sine tlf med minnekort Lenke til kommentar
Telekiosken Moss Sentrum Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er ikke min telefon det er snakk om, men på min har jeg heller ikke ringetonen på telefonen og har ikke hatt noen problemer. (Har orginalt 32MB kort ennå). Kjøpte 1 GB til dama til jul og det virker ikke skikkelig ennå så det er litt pinlig. Driver og formaterer igjen i skrivende stund, så får jeg prøve å legge ringetonen på telefonen. Ed: leif Prøv å oppgradere software på telefonen. hvis det er en gammel software såoppføret ikke disse seg særlig bra med minnekort over 128Mb Lenke til kommentar
moray Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Har klipt til en kort snutt av en MP3 fil og lagt den på telefonen nå. Funker inntil videre i hvert fall. Hvordan oppgraderer jeg softwaren? Må vel ha datakabel? (dinhdau: Har formatert kortet i FAT) Lenke til kommentar
dinhdau Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg bruker Twinmos 1GB rett fra boks uten formatering. Først var det RAW format, men det ble FAT etter at jeg kopierte noen filer til kortet! Tlf viser feil minnestørrelse når det er under 500MB filer på kortet. Når det er ca. 700MB på kortet, blir minnestørrelse riktig. Firmware er 4.44. Det var Club Nokia verkstedet som gjorde oppgradering. Det tar kun 2 timer venting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå