Gå til innhold

Spørsmål om Nokia 9210

Anbefalte innlegg

Vil kjøpe N 9210, men lurer på et par ting.

1. Kan jeg bruke den uten sim-kort?

2. Hvor mange farger er det på innvendig og utvendig skjerm?

3. Fargeskjerm på utsiden?

4. Hva er forskjellen på 9210 og 9210i?

5. Hva er en ok pris for en 9210? (brukt)

6. Er tastaturet ok å bruke?

7. Hvordan er gps å bruke til den som ekstrautstyr, og hvor mye koster den?

8. Må den (dumme) antennen være ute og jeg ikke har tenkt å bruke den som mobiltelefon, eller går det an å "gjemme" den

9. Hvilke oppkoblingsbuligheter har den til å gå på internet? Tenker på Wap, GPRS, høyhastighetsoverføring, 3G (det vet jeg den ikke har) o.l.

10. Hvilke andre alternativer finnes det en 9210 som PDA til samme pris som 9210?

Kommer kanskje på flere spørsmål etter hvert.

Edit: Skrev 9210i. Det er bare 9210. Fikset nå ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HSCSD har ikke noe med wap/internett-oppkobling å gjøre, tror jeg! (ganske sikker)

Joda, HiSpeed brukes også mot internet. Er vel faktisk hovedbruksområdet for HiSpeed også.

HiSpeed og GPRS er bærertjenester. Hvem av de du bruker for å koble opp til internett kommer an på behovet ditt (og lommeboken). GPRS kan bli rådyrt ved surfing på nettet men er raskere enn HiSpeed. Med HiSpeed har du en fast minuttpris på samme måte som tale, osv osv. Er endel ting som spiller inn her, men poenget er ihvertfall at HiSpeed i høyeste grad brukes mot internet.

Lenke til kommentar

Highspeed er hvis du bruker telefonen som modem, da kan den koble opp f.eks. tre gsm linjer samtidig, slik at du får tre ganger hastigheten til vanlig oppringt oppkobling. Prisen blir da også tre ganger så høy per min. som vanlig oppringt...

Tror ikke det går an å bruke Higspeed når du skal wappe med telefonen...

Lenke til kommentar
Du bør ikke kjøpe 9210 da 9210i har en rekke flere funksjoner, vil du se forskjellen så logg inn på nokia.no. normal pris på 9210i er ca 2000-3000 skulle jeg tro etter å ha sett en del annonsert på nettet :)

2000-3000kr! Oi. Har sett to til 1000 kr. Da tror jeg det blir en 9210i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg et spørsmå om 9210i. Fikk ikke kjøpe den 9210 (dumme foreldre) Men er ikke 1300-1400 billig for en 9210i. Kan noen bekrefte st dette er kjempebillig, så jeg kan overtale foreldrene mine til at jeg kan kjøpe den? ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

det er ingen store forskjeller mellom 9210 og i versjonen. det går på java og mer internminne. Commit i Sandvika ville ikke selge 9210i i særlig grad. da de testet den ut, så var den ikke særlig bedre enn 9210. Jeg merker heller ikke noe særlig tap mellom dem. Jeg har vært innom 9110i,9210 og 9210i

min favoritt når det gjelder genrell stabilitet var nok 9210. 9210i sin klokke var et mareritt, da den gikk bakover i tid. Dette var det 4 tilfeller av hos Oslo Telecom sin tidligere butikk på Oslo City.

High speed ciruit. er hastighet opp mot 43,2 kpbs. Det er bedre enn vanlig gsm fart. Du betaler per minutt. GPRS betaler du antall kb.

Lenke til kommentar
8. Nei man treng ikke å ha antennen ute hvis du skal ringe, sende sms osv. men det hjelper viss du har dårlig dekning.

Men kan jeg sjule den så godt at det ser ut som mobilen ikke har antenne i det hele tatt? ;)

Edit: Kan jeg få et slikt stativ til min (snart min) Nokia 9210i? Skulle tro at det passet til 9210i også, men 7710 er kanskje tynnere, så da går det kanskje ikke ;)

Edit 2. Kunne ikke bruke det bilde. Link til bilde her ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...