Frugy Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Mulig denne er litt feilpostet, men fant ingen bedre katerogi Nettop fått meg nytt TV, og bruker en SVideo kabel fra PC til TV, men får ikke farger på på tv-skjermen. Husker ikke hvordan jeg fikset dette, men har prøvd "alt" nå Kan noen hjelpe meg? Mitt skjermkort: Saphire Radeon 9800 SE Drivere: Omega Drivere [basert på Catalyst 5.1] Mvh Frugy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=374699 Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Hmm, dette virket ikke dessverre Har riktignok ikke prøvd løsningen med pinnene, men må vel være mulig å få farger uten å gjøre dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Å kombinere de to er den enkleste sak i verden, uten å lodde. Det er trygt, det virker, og du får farger Sett pin 15 inn sammen med pin 20 i SCART-kontakten, og voila - verden er i farger igjen. Nummereringen står vanligvis på selve scart-kontaktens plastfundament. Normalt kan man bare stikke "skoen" til pin 15 inn i slot`en hvor "skoen" til pin 20 er. Man behøver ikke finne frem loddebolten. Ved å gjøre dette, kombinerer du luminance og chrominance. Endret 8. februar 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Nettop fått meg nytt TV, og bruker en SVideo kabel fra PC til TV, men får ikke farger på på tv-skjermen. Bruker du bare en s-videokabel, eller er det snakk om noen scartløsninger..? Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg måtte kjøpe en scart omformer for å kunne bruke s-video kabelen. Altså, s-video fra pc til en scart kontakt i tv. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Men du skrev dette i første innlegget: ....bruker en SVideo kabel fra PC til TV, .. Det funka før også har du kjøpt ny TV.... Har du lest bruksanvisningen til TV? Støtter den nye TV-en s-video? Og i såfall har du gjort korrekt innstilling for å bruke s-video på scart? Og brukt riktig scart hvis det er flere? Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Mitt TV har bare en scart kontakt, ingen s-video eller analog inngang. Dette måtte løses ved hjelp av en scart omformer løsning. På den gamle TVen (som er nesten helt likt det nye, som jeg fikk nytt pga det gamle var defekt) brukte jeg en s-video fra PC og hadde analog inn til scart løsningen på TV. dessverre fikk jeg ikke fatt i denne kabelen, er vist ikke i produksjon lenger i følge butikk. Hadde jeg fortsatt hatt denne kabelen (som er ødelagt ) hadde det ikke vært problemer... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Mitt TV har bare en scart kontakt, ingen s-video eller analog inngang. Dette måtte løses ved hjelp av en scart omformer løsning. På den gamle TVen (som er nesten helt likt det nye, som jeg fikk nytt pga det gamle var defekt) brukte jeg en s-video fra PC og hadde analog inn til scart løsningen på TV. dessverre fikk jeg ikke fatt i denne kabelen, er vist ikke i produksjon lenger i følge butikk. Hadde jeg fortsatt hatt denne kabelen (som er ødelagt ) hadde det ikke vært problemer... Hææææ..???? Alle signaltypene i en scart og s-video er analoge signaler. Hva er det du egentlig mener? Hva slags TV har du? Lenke til kommentar
srm Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har du prøvd å koble S-video til TVen via en kompositt? Her er hvertfall en guide hvor de påstår at det vil gi farger på TVen: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har du prøvd å koble S-video til TVen via en kompositt? Her er hvertfall en guide hvor de påstår at det vil gi farger på TVen: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp Funka for meg på en gammel Tv. Nå har jeg en ny som støtter s-video Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Egenskaper for tv-out tingen, signal type = composite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå