Gå til innhold

Agp låst på 4x, Skal være 8x. (ATI 9800 pro)

Whiteshit

Anbefalte innlegg

Har vore ute for et litt merkelig problem.

Ifølge aaida står agp speeden min på 4x. Ok, det må jo gå an å fikse..

Biosen forteller meg at agp speed er 8x. Då skulle det være i boks, men aaida forteller meg fremdeles at agp speeden er 4x. :hmm:

Om eg går inn på Avanserte innstillinger (smartgard? ) forteller den meg at agp speed er "off". Prøver en å slå den på 8x, må en restarte, med det resultat at agp speed'en er "off" igjen når en starter maskina..

Noke eg har oversett her? :shrug:

Powercolor Radeon 9800 pro btw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa forresten å legge inn dei nyaste omega drivarane, og siste directx 9.0c, med det resultat at scrollefunksjonen er ikkjeeksisterande lenger. Kver gang eg scroller et hakk ned, kommer et nytt bilde. Maskina ellers blei også treg.

Og utenom det, aaida forteller meg enda at agp speed er 4x. Bug eller? :shrug:

Lenke til kommentar
Har vore ute for et litt merkelig problem.

Ifølge aaida står agp speeden min på 4x. Ok, det må jo gå an å fikse..

Biosen forteller meg at agp speed er 8x. Då skulle det være i boks, men aaida forteller meg fremdeles at agp speeden er 4x. :hmm:

Om eg går inn på Avanserte innstillinger (smartgard? ) forteller den meg at agp speed er "off". Prøver en å slå den på 8x, må en restarte, med det resultat at agp speed'en er "off" igjen når en starter maskina..

Noke eg har oversett her? :shrug:

Powercolor Radeon 9800 pro btw

altså etter min efaring så er det faktisk mer stabilt å kjøre 9800pro kortene på 4x !!! Mister kanskje 400poeng i 3dmark f.eks.. har ikke en dritt å si for ytelsen i spill generelt.

Anbefaler deg å bare overse dette. Jeg kjører på 4x iogmed jeg merker at maskinen generelt er mer stabil enn på 8x! :)

Lenke til kommentar

Hovedkortet er et abit nf7-s v2.0

Er mulighet for å sette agp speed til 8x i bios. Og det gjer den også. Likevel forteller aaida meg at agp speed står på 4x når eg kjem inn i xp. :shrug:

Har det så lite å sei for ytelsen at agp speed står på 4x istedet for 8x ? :hmm:

Edit: skifta forresten tilbake til catalyst, og då gikk alt mykje bedre. (med tanke på scrolling og generelt kjappare maskin) :shrug:

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Legg inn hovedkort driverne på nytt,, hadde samme problem engang med mitt gamle 9800 pro. F eks ved skiftng av cat driver så slettes gart funksjonen,, da må du legge inn agp driveren som ligger i hovedkort softwaren..(mener jeg?)

prøv det .

Ser ut som dette funka bra. Takker :)

Noken som har problemer med å få nedlastinga ifra Abit sine heimesider til å gå unna? Gikk alvorlig seint her iallefall... :shrug:

(tenkte eg skulle oppdatere driveren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...