Gå til innhold

Kan MS slette windows?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer... Men kan Microsoft slette windows for deg hvis de oppdager at du bruker pirat versjon?

Bruttern hadde en liten hendelse, der hele maskinen hans gikk duppen etter å fått en mld: "Microsoft har oppdaget at du bruker falsk lisens... osv" Og etter det har han ikke fått start på maskinen. Virus, eller MS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer... Men kan Microsoft slette windows for deg hvis de oppdager at du bruker pirat versjon?

Bruttern hadde en liten hendelse, der hele maskinen hans gikk duppen etter å fått en mld: "Microsoft har oppdaget at du bruker falsk lisens... osv" Og etter det har han ikke fått start på maskinen. Virus, eller MS?

Microsoft har selvsagt ingen mulighet for å gå inn på folk maskiner og slette eller ødelegge ting. Syns den meldingen: "Microsoft har oppdaget at du bruker falsk lisens... osv" også høres veldig snodig ut, det er ikke på den måten de forsøker å bekjempe piratvirksomhet. Hvordan form hadde den meldingen? Mail? Messenger? Tipper det enten er virus eller noen som kødder med dere...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt... han bor for seg selv, og beskrev det over telefonen.

Tror det er virus og, men han er litt beskymra da... Er ikke gøy å bli saksøkt av MS sikkert.

Noen som kan gjette seg frem til no virus? hadde vært kjekt å prøve noe ala virus removal før vi formaterer...

Lenke til kommentar

jamen folkens. hvordan i all verdens land og riker skal MS få til å slette ting på en maskin med Piratkopiert Windows på da? kan noe si meg det eller? nei nettopp det skal veldig mye til for at de i hele tatt skal klare å komme inn på pc? en i det hele tatt. å som kjent er hacking ulovlig :p så om MS skulle finne på noe sånt så hadde de jo blitt skyldig for hacking da. tror ikke at MS vil det nei. nei det skal nok mye til før det skjer ja.

er vel større sjanse for at det blir jordsjevl i Norge i morra enn at MS skal slette ting på pc`ene til Privatfolk.

angående meldingan han broren din fikk. jeg synes det er utrolig rart at denne meldingen skal komme å ihvertfall rart når den kommer på Norsk. det er vel svært lite folk som gidder å lage virus på norsk regner jeg med. så jeg vet ikke helt hva det kan være. jeg vil nok tro at denne meldingen ikke vil komme mer enn en gang. ganske sikkert at det er bare å ta en format på maskina og ferdig med det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

dette høres heller tvilsomt ut, med tanke på at MS nå går ut med nye oppdateringer som gjør at du selv kan velge å la dem sjekke om du har lovlig eller ikke lovlig lisens av windows, og blir du funnet "skyldig" tilbyr de deg windows billigere.

for de som har windows lovlig vil de bare få noen privilegier, for de med piratkopiert materiale var det ikke mye som skulle fjernes.

så dette er nok noen som tuller med maskinen hans

Lenke til kommentar

Microsoft har lagt inn en del nye muligheter i den nye windows update, da skal den i teorien kunne gjenkjenne et pirat os og dermed nekte deg oppdateringer på visse produkter, den skal også kunne gi deg muligheter til å kjøpe xp.

Så vidt jeg vet (i og med jeg bruker original) så har ikke MS startet enda, men er litt usikker på dette.

Bruker du xp til operativsystem så kan du like så godt kjøpe det, hvis ikke så anbefaler jeg deg at du benytter deg av linux isteden.

Lenke til kommentar
dette høres heller tvilsomt ut, med tanke på at MS nå går ut med nye oppdateringer som gjør at du selv kan velge å la dem sjekke om du har lovlig eller ikke lovlig lisens av windows, og blir du funnet "skyldig" tilbyr de deg windows billigere.

for de som har windows lovlig vil de bare få noen privilegier, for de med piratkopiert materiale var det ikke mye som skulle fjernes.

så dette er nok noen som tuller med maskinen hans

Sikkert noen som har lagt inn en skrivebordsbakgrunn med den meldinga "fra Microsoft". Husker en annen kar som ble helt rabiat da noen hadde lagt inn et bakgrunnsbilde med teksten: "Maskinen din er blitt hacket..." eller noe sånt. Han var bombesikker på at meldingen faktisk var sann.....

Lenke til kommentar

Folkens, noen som har tenkt på mulighetene om at det faktisk er sabela simpelt å lage en pop up Message Box i visual basic?

er nok bare en kammerat av ham som har lagd en sånn(eller gjort noe annet simpelt) for å kødde med ham, og uansett, hvis pcen hans klikka, er det ikke rart, hvis en pc nå for tiden kommer ubeskyttet på internett i 10 minutter er den propp full av fritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...