arna Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg leter etter denne men finner den ingen steder;\ Noen som har denne og vil selge den eller eventuelt vet hvor den selges? Slik ser den ut: Jeg finner denne HER Men det står at den er optisk? Jeg har en ballmus utgave som begynner å bli sliten, og vil gjerne ha en tilsvarende men finner ikke noe sted de selger den. Så er det mulig dette er denne musen bare at den blir kalt "optisk" fordi den bruker laser til å detektere bevegelsene til ballen ? Lenke til kommentar
hart Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men du må vel være den eneste i dette landet som vil ha en ballmus. Noen spes grunn til at du ikke vil ha en optisk? Lenke til kommentar
arna Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Først og fremst er det den musen jeg vil ha pga at du ikke finner noen andre som er så lette på knappene + at den er en av de letteste og mest bevegelige. For det andre fordi ballmus gir mye mer feeling enn en laserstråle gir pga at ballen gir motstand som gir en bedre presisjon enn optisk =] Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 For det andre fordi ballmus gir mye mer feeling enn en laserstråle gir pga at ballen gir motstand som gir en bedre presisjon enn optisk =] Ja, ja, du får leve i troen... Samt den er ikke presis når den er slitt og trenger rensing. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ballmus teknologien er for lengst ut men det finnes noen ballmus brukere enda. De optiske senorene blir mer og mer presise feks Razer Diamondback med hele 1600dpi. Men mulig det er noen sjapper som har ballmus å selge. Men tror modellen du leter etter ikke finnes på noen web shop men om du er heldig kanskje du finner den på elkjøp eller liknende. Lenke til kommentar
arna Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) uff teknohoder som alltid tror nyeste teknologi er best. Samme som de fleste tror bedre grafikk gjør at et spill blir best. Spill avhenger av gameplay og mus avhenger av motstand, følelse og design. Kan ikke bruke en murstein liksom bare fordi den har laser koblet til seg. Selvsagt er en 800/1600 dpi mus mye mye mer presis enn en ballmus, men det er ikke realiteten. Teori < praksis Men takk for tips, skal lete videre ! Endret 9. februar 2005 av arna Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Både Logitech og Microsoft har bra Laptop-mus, optiske, og de er veldig lette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå