Vintar Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hei. Har akkurat skaffet og installert et trådløst nettverk i huset, men har oppstått to problemer som jeg ikke finner ut av. For det første har den stasjonære pcen min begynt å henge igjen et halvt sekund hvert 20. sekund, noe som er ekstremt irriterende når jeg spiller eller hører på musikk. Jeg har flyttet alle forstyrrende kilder vekk fra accesspointen, reinstallert driverene til maskinen flere ganger og flyttet kortet til en ny slot på HK uten at det har virket. For det andre så får jeg ikke kontakt med laptoppen når den er nede i kjelleren. Kjellerrommet ligger rett under access pointen, og den fine lille Windows antennen sier at den har nesten full kontakt med senderen. Alikavel mister den kontakten rett som det er og sier fornøyd at den har funnet et nytt trådløst nettverk som den kan koble seg til med en gang etter den har mistet kontakten med det. Accesspointen er en D-Link Airplus Xtreme G med et tilsvarende mottaker kort i den stasjonære PC'en. Noen ideer? Mvh Erik EDIT: Den stasjonære PC'ens CPU aktivitet hopper opp i 70% hver gang hakkingen kommer... Endret 11. februar 2005 av Vintar Lenke til kommentar
Vintar Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Tror det er en sammenheng mellom hakkingen hos den stasjonære og det at laptoppen mister kontakten. Skjer ihvertfall samtidig... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 koble fra netverkskabelen på den stasjonære - slutter den da å hakke? Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hadde selv hakke-problemet på stasjonær PC med D-Link Xtreme G kort. Bytta til Asus kort og ingen problem. Er nok D-link som er synderen her. Prøv med et annet kort. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 har vert borti mange som har samme problemet med d-link. oppgrader firmware vist du ikke allerede har gjort det. en restart av accesspunkt/router pleier ofte og virke (har en sånn i klasserommet på skolen med samme problem) Lenke til kommentar
Vintar Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Skal prøve å oppdatere og skaffe meg et nytt kort og sjekke. Takk for tipsene. Litt synd at det er så mye problemer med d-link kortene, de er ikke akkurat de billigste på markedet. Endret 11. februar 2005 av Vintar Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har opplevd det samme med Dlink 624+ når en har på kryptering WEP. Kan også være at du må sette Preample type til Short. Har med signalstyrke å gjøre tror jeg. Bruk heller andre måter å sikre nettet ditt på enn WEP (er enklet å knekke hvis noen vil uansett). Jeg bruker Mac Filter og slår av broadcast på routeren. Det burde holde fint. Lenke til kommentar
godal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har opplevd det samme med Dlink 624+ når en har på kryptering WEP.Kan også være at du må sette Preample type til Short. Har med signalstyrke å gjøre tror jeg. Bruk heller andre måter å sikre nettet ditt på enn WEP (er enklet å knekke hvis noen vil uansett). Jeg bruker Mac Filter og slår av broadcast på routeren. Det burde holde fint. Dette gjør at alle kan overvåke hva du driver med. F.eks. passord som ikke er krypterte. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Dette gjør at alle kan overvåke hva du driver med. F.eks. passord som ikke er krypterte. Dette gjør at alle kan overvåke hva du driver med. F.eks. passord som ikke er krypterte. Men da må den som skal gjøre dette vite at det er ett nett der siden broadcast er satt av og ikke viser seg for nye maskiner OG at brukeren som vil avlytte må vite hvilket nett du kjører på ikke sant? Jeg mener SSID og subnett. Endret 11. februar 2005 av elkenzaal Lenke til kommentar
Vintar Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 For å ikke snakke om at de må langt opp i hagen for å få kontakt. Ihvertfall der jeg bor. Lenke til kommentar
Vintar Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Installerte de oppdaterte driverene fra d-link.com uten hell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå