Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat skaffet og installert et trådløst nettverk i huset, men har oppstått to problemer som jeg ikke finner ut av.

For det første har den stasjonære pcen min begynt å henge igjen et halvt sekund hvert 20. sekund, noe som er ekstremt irriterende når jeg spiller eller hører på musikk. Jeg har flyttet alle forstyrrende kilder vekk fra accesspointen, reinstallert driverene til maskinen flere ganger og flyttet kortet til en ny slot på HK uten at det har virket.

For det andre så får jeg ikke kontakt med laptoppen når den er nede i kjelleren. Kjellerrommet ligger rett under access pointen, og den fine lille Windows antennen sier at den har nesten full kontakt med senderen. Alikavel mister den kontakten rett som det er og sier fornøyd at den har funnet et nytt trådløst nettverk som den kan koble seg til med en gang etter den har mistet kontakten med det.

Accesspointen er en D-Link Airplus Xtreme G med et tilsvarende mottaker kort i den stasjonære PC'en.

Noen ideer?

Mvh Erik

EDIT: Den stasjonære PC'ens CPU aktivitet hopper opp i 70% hver gang hakkingen kommer...

Endret av Vintar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å oppdatere og skaffe meg et nytt kort og sjekke. Takk for tipsene. :)

Litt synd at det er så mye problemer med d-link kortene, de er ikke akkurat de billigste på markedet.

Endret av Vintar
Lenke til kommentar

Har opplevd det samme med Dlink 624+ når en har på kryptering WEP.

Kan også være at du må sette Preample type til Short. Har med signalstyrke å gjøre tror jeg.

Bruk heller andre måter å sikre nettet ditt på enn WEP (er enklet å knekke hvis noen vil uansett).

Jeg bruker Mac Filter og slår av broadcast på routeren. Det burde holde fint.

Lenke til kommentar
Har opplevd det samme med Dlink 624+ når en har på kryptering WEP.

Kan også være at du må sette Preample type til Short. Har med signalstyrke å gjøre tror jeg.

Bruk heller andre måter å sikre nettet ditt på enn WEP (er enklet å knekke hvis noen vil uansett).

Jeg bruker Mac Filter og slår av broadcast på routeren. Det burde holde fint.

Dette gjør at alle kan overvåke hva du driver med. F.eks. passord som ikke er krypterte.

Lenke til kommentar
Dette gjør at alle kan overvåke hva du driver med. F.eks. passord som ikke er krypterte.

Men da må den som skal gjøre dette vite at det er ett nett der siden broadcast er satt av og ikke viser seg for nye maskiner OG at brukeren som vil avlytte må vite hvilket nett du kjører på ikke sant? Jeg mener SSID og subnett.

Endret av elkenzaal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...