Gå til innhold

Politet anmeldt for hundedrap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skrev jeg nettopp masse greier tilbake til deg. Men da ender vi opp langt vekk fra topic. Så det bestemte jeg meg for å droppe. Men jeg liker ikke mennesker, og hvis du liker mennesker så... Er det ikke så mye mer å diskutere om den saken.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Er enig at politiet taklet den situasjonen særdeles dårlig. Lurer på hvorfor det ikke var 2 golden retrivere som satt i bilen... Var det tilfeldig at akkurat denne kriminelle dritten hadde denne rasen? Det er de samme typen hunder som går igjen i de kriminelle miljøene.

Se på det fra en annen side da, eieren er kriminell, han har anskaffet seg to hunder av en beryktet rase. Ja, stakkars små bissevovver, de hadde sikkert aldri kommet til å gjøre en flue fortred. Jeg vil si at politifolkene som skjøt disse hundene gjorde samfunnet en tjeneste. Kanskje det var en meget uheldig måte å gjøre det på, men jeg har ihvertfall ingen sympati med eieren.

Se på pitbullen, den er grusomt stygg, egner seg ikke til jakt, ikke egnet til familie hund og er kjent for å kunne klikke uten forvarsel. Hadde en pitbull kommet tuslene over hagen min en sommerdag jeg sitter å griller i hagen hadde jeg slått den ihjel med en spade. INGEN skaffer seg en pitbull av andre grunner enn at den er kjent for å være en "badass" hund.

*Edit:

Jeg er ikke spesiellt dømmende når jeg ser folk, men kommer du gående med pitbullen din, så anser jeg deg som avskum med en gang.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar
Da kan jo alle hunden bare bli forbudt da? Fra en hvilken som helst rase kan man ta dominante individer og mishandle de og trene de til å bli mannvonde/kampvillige og avle disse i bare noen få generasjoer så har du en utrolig kampvillig chihuahua, norsk elghund, puddel osv... Altså alle hunder med hjørnetenner og instinkter.

Nei.... dette blir det nok ikke noe slutt på før politikerne får opp øynene og ser at det ikke nytter å ta livet av hundene men å straffe eierne. Statistikken viser jo at disse hunder ikke står øverst på listen men andre "familie hunder" er overrepresentert.

Denne hentet fra canada: http://www.goodpooch.com/newsupdate.htm

Ja, man kan fint mishandle enhver hund til å bli mannevond, men noen raser har "talent" og greier dette nesten av seg selv. Å legge ansvaret på hunden alene er selvfølgelig feil. Å ha hund er et stort ansvar, spesiellt hvis man har en større hund. Men noen raser er rett og slett uberegnelige å farlige. Leste om et par som ble nærmest spist opp av sine 2 "kamphunder" en dag.

Elghund er faktisk en av rasene som har drept/skadet flest i norge hvis jeg ikke tar feil, elendig gemytt. Burde slutte å avles muliggens.

For hver pitbull så finnes det sikkert 1000 golden retrivere i Norge. Ikke så rart de vanligere hundene ligger høyere opp på lista. Mange folk er ikke egnet til å eie en hund og dermed går det noen ganger galt selv med de roligste rasene.

Lenke til kommentar
Se på pitbullen, den er grusomt stygg, egner seg ikke til jakt, ikke egnet til familie hund og er kjent for å kunne klikke uten forvarsel. Hadde en pitbull kommet tuslene over hagen min en sommerdag jeg sitter å griller i hagen hadde jeg slått den ihjel med en spade. INGEN skaffer seg en pitbull av andre grunner enn at den er kjent for å være en "badass" hund.

*Edit:

Jeg er ikke spesiellt dømmende når jeg ser folk, men kommer du gående med pitbullen din, så anser jeg deg som avskum med en gang.

Se på pitbullen, den er grusomt stygg, egner seg ikke til jakt, ikke egnet til familie hund og er kjent for å kunne klikke uten forvarsel.
http://www.workingpitbull.com/activities.htm En hund er det du gjør den til. Uansett rase! Om den er stygg få være en smak sak.

Hadde en pitbull kommet tuslene over hagen min en sommerdag jeg sitter å griller i hagen hadde jeg slått den ihjel med en spade.
Så du er tilhenger av dyremishandling? Jaha....

INGEN skaffer seg en pitbull av andre grunner enn at den er kjent for å være en "badass" hund.
Her i norge kan eg være enig at hvis man skaffer seg en pitbull så har du noen rare hensikter pga du faktisk går imot loven men dette gjelder ikke alle. Generalisering deluxe!

Generalisering igjen. Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
For hver pitbull så finnes det sikkert 1000 golden retrivere i Norge. Ikke så rart de vanligere hundene ligger høyere opp på lista.

Nå henter eg statisikker fra statene og andre pitbull nasjoner siden norge ikke fører noen offentlig statistikk.

Dessuten baseres de fleste slike statistikker på bittFREKVENS.(antall bitt pr registrerte hund)

Lenke til kommentar
Hundesertifikat :yes:

Det er en kjempeide. Her i nabolaget så er det barn ned til 7-8 års alderen som går med store hunder. Skjønner ikke hva foreldrene tenker på. De har jo null kontroll på hundene sine. Når jeg går tur med hunden min og den møter en av disse hundene, så ligger barna på slep etter hunden.

Hvis folk bruker sunt hundevett og har hatt en god opplæring av hunden så hadde ulykkene sunket drastisk. Men som det er nå så kan alle skaffe seg hund. Det er et stort ansvar å ha et dyr. Uansett hvilket dyr det er.

Lenke til kommentar

Pitbull og amstaff ser litt skumle ut, det må jeg si. De er svære og har ekstremt med muskler, så da skulle det bare mangle at de ikke så skumle ut, spesielt når man alltid har fått høre hvor farlige og skumle de er.

MEN, har møtt en pitbull i hele mitt liv, det var en tispe og den het "Beauty". Skikkelig koslig hund, overhode ikke skummel eller slem. Kosete og leken var den også, jeg var kanskje 14 og hadde aldri hatt hund før. Så kom bomben, hunden måtte gis bort av ukjent grunn (tror det var jobbrelatert) og noen år senere var det førsteside i Dagbladet at en Pitbull hadde drept en Chia chua (de små som alle rike jenter går å bærer på, har ikke snøring hvordan det skrives). Det viste seg at dette var "Beauty" som hadde gjort det, en eller annen dame hadde vært ute med hunden sin og "Beauty" hadde løpt bort for å leke. Endte med at "Beauty" brakk ryggen på denne lille fisen av en hund, det var visst ikke en aggressiv handling, bare en litt stor hund som ikke helt visst hvor grensen gitt med en så liten hund som lekekamerat.

Uansett, poenget her var at eieren har en del å si =)

Lenke til kommentar
Ja, det hørtes jo ut som en snill pitbull..

Du kan jo leke like hardt med en liten baby som du leker med en voksen mann. Om du skjønner hva jeg mener så tenker du sikker: "Joda, ikke sikkert den hunden hadde helt kontroll over hvor mye større den faktisk var enn denne lille flisa". Om en hund er litt "hardpotet"(hardhendt) betyr det ikke at den er selve reinkarnasjonen av satan selv.

Lenke til kommentar
Joda, sikkert en kjempesnill hund det, men pitbuller er kjent for å kunne plutselig bare klikke og angripe eier eller hvem som helst i nærheten. Så spør du meg så egner ikke den rasen seg som kjæledyr.

Hehe. Du har nok ikke noe som kan backe opp det du sier engang men bare det du tror etter å ha hørt/lest ka media skriver om.

:!:

Anyways vet om mange hunder som har fått ryggene sine knekt pga større hunder som ikke klarer å beherske seg når de leker men mindre hunder så. ;)

Edit: Men det er nok OT fra min side. Det politiet gjorde her var rett og slett dyreplageri og det bør straffes.

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...