Gå til innhold

Politet anmeldt for hundedrap


Anbefalte innlegg

Edit: Men det er nok OT fra min side. Det politiet gjorde her var rett og slett dyreplageri og det bør straffes.

Tja, de bør vel få en liten smekk, men "et par år i fengsel" som nevnes over her synes jeg er i drøyeste laget. Jeg må bare spørre, men tror dere at dere ville hatt samme reaksjonen om det var to rødrev?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal de få noen smekk? De har vel ikke gjort noe galt etter min mening, ihvertfall ingenting straffbart.

Fordi politimennene tok livet av hundene til en annen person, dvs. en annen persons eiendom. Samtidig virker det krystallklart (ut i fra artikkelen) at politimennene enkelt kunne fått hundene ut av bilen vha. alternative metoder. Dette gjør det til et prakteksempel på overdreven maktbruk.

Lenke til kommentar

Wow, så det er bare en usann myte at pitbull hunder plutselig en dag kan klikke uten forvarsel. Dæven, noen må ha drevet en konspirasjon mot meg. Med Discovery channel i spissen har media gått sammen for å drite meg ut, fysj så lumpent.

 

Hundene er fullt lovlige men kan ikke settes valper på og heller ikke importeres

Er ikke det samme regelen som det er for labrador retrivere? Nei. Sikkert en eller annen person HELT uten kompetanse på området som har bestemt disse dumme reglene helt uten grunn...

Lenke til kommentar
Er dette egnentlig dyreplageri? Jeg kan knapt se for meg en mer human måte å ta livet av et dyr enn  skyte å det.

Jeg anser det som dyreplageri å spraye to innesperrede hunder med pepperspray.

Siden politiet sprayet hundene med det mål for øyet å roe dem ned såpass mye at de kunne fjernes lettere, mener jeg at det ikke kan kalles for mishandling. Politet sprayer jo aggresive mennesker, er det også mishandling? Hvis hundene var så rabiate og gale at de ikke ble satt ut av spill av en dose pepperspray kan jeg skjønne at politiet bestemte seg for å avlive dem. Den hunden(mennesket også, forsåvidt) som _ikke_ lar seg affisere av pepperspray ville jeg neppe ha gått i håndgemeng med.

Endret av jephque
Lenke til kommentar
Du har vel kanskje skippet å lese de postene der det fortelles om at hunder som er trengt i hjørner og som sprayes pepperspray på vil ha motsatt effekt? :roll:

Nei, jeg fikk det med meg, men jeg kom til den konklusjon at dette var bare tull. Uansett hvor redd og sint du er, skal en god dose med pepperspray sette deg ut av spill uansett. Spesielt med store doser og over lengre tid.

Lenke til kommentar
Du har vel kanskje skippet å lese de postene der det fortelles om at hunder som er trengt i hjørner og som sprayes pepperspray på vil ha motsatt effekt?  :roll:

Nei, jeg fikk det med meg, men jeg kom til den konklusjon at dette var bare tull. Uansett hvor redd og sint du er, skal en god dose med pepperspray sette deg ut av spill uansett. Spesielt med store doser og over lengre tid.

Mennsker, ja.

 

Hunder, ikke nødvendigvis

Lenke til kommentar
Nei, jeg fikk det med meg, men jeg kom til den konklusjon at dette var bare tull. Uansett hvor redd og sint du er, skal en god dose med pepperspray sette deg ut av spill uansett. Spesielt med store doser og over lengre tid.

:roll:

 

Dette stemmer når det er snakk om mennesker. Hunder reagerer annerledes og blir kun satt ut av spill av pepperspray når de har en fluktrute... Du forstår ikke hunder.

Lenke til kommentar
Nei, jeg fikk det med meg, men jeg kom til den konklusjon at dette var bare tull. Uansett hvor redd og sint du er, skal en god dose med pepperspray sette deg ut av spill uansett. Spesielt med store doser og over lengre tid.

:roll:

 

Dette stemmer når det er snakk om mennesker. Hunder reagerer annerledes og blir kun satt ut av spill av pepperspray når de har en fluktrute... Du forstår ikke hunder.

:roll: selv.

 

Mener du at pepperspray fungerer annerleder på hunder enn på mennesker? De har kanskje et ekstra nervesystem som setter inn når det første blir lammet?

Lenke til kommentar
:roll: selv.

 

Mener du at pepperspray fungerer annerleder på hunder enn på mennesker? De har kanskje et ekstra nervesystem som setter inn når det første blir lammet?

Ja, hunder reagerer annerledes på pepperspray i gitt situasjoner (som når de er innesperret). Er ikke snakk om noe ekstra nervesystem, men instinkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...