Ulf The Swordsman Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hei hei hei. hallo, jeg heter da altså Ulf og har et spørsmål til dere som har greie på slikt. jeg driver bittelitt med studiodrift og jeg kan mye om lydkort og diverse ting koblet opp mot dette. Det er så sinnsykt lite plass til både mikrofon, mixer, turntables og data på datarommet at jeg tror jeg utvider. i den sammenheng så tror jeg muligens jeg vil kjøpe meg en ny pc. jeg har sett litt på Fujitsu Siemens og de er incredible smoooth synes jeg, men har dere et bedre forslag? det jeg er avhengig av den nye pc'n er at den er kjapp og kan håndtere mye krevende slik at jeg ikke får latency, forsinkelse når jeg speller inn. jeg har et M-audio Audiphile 2496 kort og det burde da fungere bra med hvilken som helst pc. men nå til spm'et: Hva slags pc burde jeg kjøpe? burde jeg gå for en fujitsu siemens til 8/9 høvdinger? eller bør jeg gå for noe annet i samme prisklasse? og så kommer spørsmål to: jeg har fortsatt tenkt å la deb gamle pc'n min stå der den står fordi jeg har mye skole arbeid på den og andre familie medlemmer bruker den og. og jeg vil kunne sette sammen de to maskinene der slik at når jeg er på den ene pc'n så vil jeg klare å komme inn på harddisken til den andre. er dette mulig eller er det bare jeg som loker så sinnsykt nå? om dette er mulig som kom gjerne med forslag om hvordan jeg kan ordne dette. begge maskinene skal bruke samme internett og dette ordner jeg vel bare med en switch. takk på forhånd. og en ting til.....ikke kom med løsninger som: "bygg den sjøl! det er jo mye bedre" Endret 8. februar 2005 av Ulf The Swordsman Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kan vi få link til den pc'en som du har sett på? Angående spørsmål nummer 2, så er det bare å "dele" harddisken på nettverket. Høyreklikker på harddisken, trykker på deling, gir den navn o.l. Ikke værre enn det. Hvis du ikke kan det, kan vi alltids hjelpe deg på vei. Da skriver du bare "\\maskinnavn" i f.eks "Min Datamaskin" sin adresselinje og du kommer inn på den andre datamaskinen. Du må sikkert taste inn "Brukernavn og Passord", noe som du kan bestemme hva det skal være selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå