Baleni Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) hei! jeg har en amd xp2500+ 1,8ghz(socket A)har pc'n på en del om natta og har bestilt viftestyring for og få ned støyen på cpu vifta. noen som vet vor mange grader denne cup en kan tåle? Endret 8. februar 2005 av Baleni Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Google-søk: amd athlon xp2500 max temp. Hvor den første linken sier: "According to AMD max temp is 85º C ..." Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Om du ikke går over 60°C så skal det gå fint. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er stor forskjell på hvor mye den tåler og hva den burde ligge på..Lavere jo bedre..Det er jo en ok temperatur på rundt 50..En silent vifte er jo bedre.. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 http://www.amdboard.com/amdid.html Her ser du hvordan du kan lese ut maxtemp på din prosessor. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det er forskjell på makstemp (den brenner seg) og stabil temp. Tenk på den litt... Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har selv pc som støyer en god del så skal jeg ha den på om natta senker jeg alle viftene minimalt. Har AMD xp 3200 (2200) klokket til 2450mhz også underklokker jeg prosessoren ned til 1700-1800 så synker den i temp. Den står bare med enkle oppgaver om natta alikevel. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 noen som vet vor mange grader denne cup en kan tåle? Synes tydelig tråstarter spør om hvor høy temperraturen kan bli før CPU'en blir ødelagt, a.k.a max temp. Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er stor forskjell på hvor mye den tåler og hva den burde ligge på..Lavere jo bedre..Det er jo en ok temperatur på rundt 50..En silent vifte er jo bedre.. Feil, den er ikke bedre. Den lager bare mindre lyd En ikke-silent vifte er somregel et resultat av høyere rotasjonshastigheter og dermed støy. Derimot kjøler den (oftere enn ikke) bedre enn en silent-løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå