Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne panel på bakdør(mb 190)

Snuff

Anbefalte innlegg

Har bulket bakdøra på min 84 mod. MB 190E. Tenkte jeg skulle ta av panelet på innsiden av døra slik at jeg kan prøve å rette det ut litt. Noen som vet hvordan man får det av? Vil helst ikke ødelegge innsiden også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse mercedes dørtrekkene kan være litt kronglete å få av. Fjern alt du ser av evt. skruer. Så tror jeg du må løfte hele trekket opp og ut. Mener og huske at det sitter noen slags kroker bak der som må løftes ut av hullene i døra.

Med litt tålmodighet og list og IKKE rå makt, så skal det vel gå greit.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

Jeg fant et par skruer, og har hektet av de "klipsa" bak. Det eneste det henger fast i nå er vel vindusveiva. Noen ide om hvordan jeg kan få av den? Burde vel egentlig tatt den aller først men.

Lenke til kommentar

Husker ikke patenten her, men det er jo i hovedsak 3 ulike løsninger det kan være.

Det vanligste er et deksel som må vippes av med en liten skrutrekker e.l. under sitter det oftest en stjerneskrue.

På de fleste japsebiler er det et klips bak selve heisen som må utvides før sveiva kan draes av. Du får tak i en spesiell tang til dette men det funker også fint med en liten skrutrekker og godt lys.

Den siste patenten jeg har vært borti er at du bare presser hele heisen av. Press til siden liksom. Vanskelig og beskrive. Tror nyere golf har denne løsningen og muligens også mercedes. Lenge siden sist.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Husk at 190E har bjelker i dørene. Selv du får banka ut metallet, vil det stå i spenning, ikke støttet av bjelkene. Døra vil aldri få tilbake den samme solidheten den hadde, og den bjelken tror jeg bare du kan glemme å få rett igjen.

Har nemlig gjort akkurat det samme på min 190E :\

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått av panelet og slått ut bulken. Ble faktisk overaskende bra resultat med tanke på at omtrent hele døra var smelt rimelig langt inn. Man ser selvsagt at det har skjedd noe der, men det er vel litt av sjarmen med en førstegangsbil. :p

Endret av Snuff
Lenke til kommentar

Så definitivt. En kar på russebilen vår ble forbanna og sparka inn bakdøra da bilen stoppa på vei hjem fra der vi hadde kjøpt den (flatt batteri - vi bytta dynamo og batteri, men skal bytte ladereleet også, forøvrig). Var å rive av to klips og sparke det ut igjen, så var det så godt som gammelt. Det er Transiten sin, det ;)

Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 09/02/2005 : 20:16

En kar på russebilen vår ble forbanna og sparka inn bakdøra da bilen stoppa på vei hjem fra der vi hadde kjøpt den (flatt batteri - vi bytta dynamo og batteri, men skal bytte ladereleet også, forøvrig).

Et glimrende eksempel på hva slitte børster i dynamo kan føre til :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...