Gå til innhold

hvorfor vifte på hovedkort?

Anbefalte innlegg

hei! har et msi k7n2 delta hovedkort, der er det en sånn liten vifte, den kjøler vel noe på hovedkortet men va kjøler den? kan det gå galt vis jeg stiller den ned med viftestyring til halvparten rpm?

og en ting til: har en amd xp2500+ 1,8ghz, dataen står ofte på om natta'n, noen som vet når den får problemer pga. varme?

Endret av Baleni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytt den ut med en slik!

så slipper du gnålet fra den vifta. :)

Hei..jeg har en Epox 8ka+ hovedkort..den vifta på hovedkortet bråker noe sinnsykt..kan jeg bruke den zalman som du har nevnt? Står at det er for northbridge.

Eventuelt HVIS det ikke er kompatibelt..har noen en stillegående vifte å anbefale? eventuelt putte på en kjøler bare?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt det MSI platinum-kortet og fjernet chipsetkjøleren og limte på en passiv. Meningen var å klokke XP2500+ ned til 100mhz x10 og bruke den til HTPC. Det går greit, men kabinettviftene på Silverstone og/eller FortronSource'en bråker såpass at det ble litt fiasko, iallefall inntil jeg får kjøpt meg et stille kabb&PSU.

Den er også stabil på 1.83 GHz(166 x11), så det skulle gå fint. Bare husk å ha et kabinett som skifter ut lufta noenlunde. ;)

Det Silverstone-kabinettet (595kr@komplett) er noe av det verste jeg har vært borti, to kabb-vifter som en ikke skulle tro ville støye, men resonansen er helt forferdelig og virker som en "audio-forsterker" og overdøver alt annet i rommet mitt med tre andre PC'er og et TV. Kommer til å gå i bosset :thumbdown:

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Bytt den ut med en slik!

så slipper du gnålet fra den vifta. :)

Hei..jeg har en Epox 8ka+ hovedkort..den vifta på hovedkortet bråker noe sinnsykt..kan jeg bruke den zalman som du har nevnt? Står at det er for northbridge.

Eventuelt HVIS det ikke er kompatibelt..har noen en stillegående vifte å anbefale? eventuelt putte på en kjøler bare?

jepp såvidt jeg vet er denne universal så den passer til de aller fleste hovedkort nå til dags.

og skulle ikke det passe overens med hullene i hvedkortet følger det med noe lim opplegg som er beregna til og kunne feste kjølern med. bare og kjøpe! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...