andre74 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 pc musa mi lever sitt eget liv. Den går opp og ned som den selv vil. noen som har forslag om hva det kan være og hvordan jeg blir kvitt det? Har kjørt flere virusprogram men finner ikke noe virus. P.S Er ny her og har ikke allverdens peiling på data, så jeg håper noen kan hjelpe meg til å finne ut av dette. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hva slags mus er dette? Optisk, laser, kule...? Og forresten; velkommen til forumet Endret 8. februar 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har du forsøkt med en annen mus? Bruker du musen i en USB-port? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Dette er neppe et sikkerhetsproblem. Flyttes til Hardware->Annet om hardware Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hvordan er underlaget du bruker musa på. Har du optisk mus kan dette være problemet. En optisk mus kan klikke fulstendig om det sitter skitt på undersiden ved det røde lyset. Blås hardt eller ta en q-tips å gni bort litt støv og skitt foran lyset. Endret 8. februar 2005 av Lættis Lenke til kommentar
andre74 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Takker for velkomsten! Det er en kulemus, og jeg har ikke prøvd en annen. Den er ikke koblet til usb. Jeg har også en kort programmer koblet til musa. Kan det være en mulig årsak? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ta ut kula på undersiden av musa og sjekk om det er mye skitt på de rullene inni. Q-tip med neglelakkfjerner (eller noe annet som inneholder aceton) er genialt for å få vekk skitt på de Lenke til kommentar
kjaure Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Mye skit og lurt som samler seg opp i kulemuser....bare ta å bort kule å rense oppi hølet. Lenke til kommentar
andre74 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Det er ikke det som er problemet. Selv om jeg løfter musa opp fra musmatta og holder den helt stille beveger muspekeren seg raskt opp og ned. Det er helt tilfeldig når og hvordan den beveger seg. Men den ender som regel øverst på skjermen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 for meg virker det som om det er noe galt med forbindelsen mellom pc og selve musen. sjekk kontakten eller instiligene i kontrolpanelet. kan også være et program som forstyrrer ( tror ikke noe særlig på det ) Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Selv om jeg løfter musa opp fra musmatta og holder den helt stille beveger muspekeren seg raskt opp og ned. Det er helt tilfeldig når og hvordan den beveger seg. Men den ender som regel øverst på skjermen. Jeg hadde liknende problem på min siste kulemus. Av og til når jeg slapp musa og den lå stille på bordet så fortsatte pila på skjermen å bevege seg. I mitt tilfelle bevegde den seg alltid sakte oppover på skjermen. Jeg renset den, men det hjalp ikke. Så jeg putta den i seken med alt annet gammelt datautstyr og kjøpte meg en optisk mus. Har aldri angret på det. I mitt tilfelle var det mest sansynlig noe galt med musa. For da jeg kobla i den nye optiske musa fungerte det helt fint. Prøv med en annen mus. Da finner du jo ut om det er musa det er noe galt med. Lenke til kommentar
andre74 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Takker for raske svar Skal forsøke med ny mus, så kommer jeg tilbake med referat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå