Zemeckis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Logget meg på msn messenger etter skolen og fikk vite at jeg hadde 1 ny mail. Åpnet innboksen og ble overrasket over en litt merkelig mail. Har lagt ved et screenshot. Hva er egentlig dette? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Den trur eg at du ikkje treng å bry deg noko særleg om. Fakeheader mest sansynleg og når det plutseleg er snakk om "billing department" så vil dei nok sikkert har kredittkortnr ditt. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Sånne folk skulle vært satt på en øde øy, uten tilgang til moderne hjelpemidler, så kunne de sittet der og tenkt over hvor fint deres liv hadde vært om de ikke hadde svindlet folk. Har fått slike fra: Citibank, Key trust bank(noe slikt). Sistnevnte hadde "svindler" på allerede første treff på google. Hvis disse folka tror vi ikke vet hva banker vi har pengene vores i, så må de tro om igjen. Så synd at noen Banktjenester er blitt faket, slik at når du får en melding i mailen din(falsk), så legger den inn en kode på Pc'en din, slik at når du logger deg inn på siden neste, så er det faktisk den uriktige som popper opp, ser helt identisk ut, og slik kan de tappe pengene dine, nå er det visst i utlandet noen få er blitt faket, håper ikke det skjer her. uansett så er disse typer mail irriterene overse de. Gjerne se på senderen sin mail addresse, kan være den er av type: [email protected] Jallefall tegn på svindel Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Fint å høre at det ikke er noe farlig. @div_ : Senderen står på screenshoten jeg la ved innlegget Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 div_ : det er _null_ problem å fake en hvilken som helst epostadresse om man ønsker, så er ikke nok å bare se på det, man må se på hvor det er sendt fra, alså hvilken mail server som har sendt det. Noe som står i advanced headers. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Ok, takk for det. MEN om den starter som jeg sa, med tullebokstaver så er det et tegn på en som ikke er seriøs:-) Ja jeg så det, men om du gjør som Ueland sier, så står det kanskje noe mer Endret 8. februar 2005 av div_ Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Litt off-topic men.. For guds skyld, bytt browser! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Logget meg på msn messenger etter skolen og fikk vite at jeg hadde 1 ny mail. Åpnet innboksen og ble overrasket over en litt merkelig mail. Har lagt ved et screenshot. Hva er egentlig dette? Phishingforsøk det der ja...Bare å slette! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Litt off-topic men.. For guds skyld, bytt browser! nå kan det godt hende han har gjort det da... msn vil alltid åpne hotmail i IE samt at hotmail oftetst funker best i IE..... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Høres veldig ut som ett pishing-forsøk ja. Ergo de er ute etter kredittkort nummer + person opplysninger. Jeg har selv fått flere slike fra "Paypal" har brukt paypal en gang grunnet at de som jeg kjøpte fra støttet kun overføring fra USA(og canada) til USA + Paypal for resten av verden. Gikk fint det, men så en dag dukket det opp en mail som så ut til å komme fra paypal som fortalte at kontoen kom til å bli sperret om jeg ikke fylte ut info og de skulle nesten til og med vite hva min mor og far heter etc etc. Kort sjekk av mail-header, hvilke IP'er som tilhører hvem og litt søk på google så ble den fort forkastet som pishing forsøk. Og MSN er jo gratis, eller har jeg bomma feil her da? Kanskje det er noen tilleggs tjenester som er betalbare tjenester? Men Varsel om at kontoen stenges + ønske om kredittkort nummere etc er ofte ett tegn på pishing, såfremt du ikke vet at tjenesten er legal da (f.eks at man har en konto hos en p0rn side hehe) Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hver gang slik skjer, så skal en bytte brower? Den dagen det ikke er mulig hva da:-)? Det kan være noen liker IE, ikke alle er like gode på data, og interessert i å bytte Browser hele tiden heller Har paypal blitt faket? Ops, har også brukt det grunnet varekjøp i Usa, men det er lenge siden Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Kan si at jeg bruker Mozilla Firefox 1.0 Bruker selvfølgelig å ikke gi personopplysninger, kredittkort nr og den slags til ting jeg ikke her 100% sikker på. Så mailen er slettet. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det er jo ikke sikkert epostadressen er forfalsket engang(?) Alle kan vel få @msn.net..? Kanskje jeg skal lage meg en [email protected] og begynne med slike aktiviteter? Og så kan jeg sette meg på en øde øy og skamme meg etterpå da. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hehe :!: , men du kan vel gå på msn sine hjelpesider, og se hva den kalles der, og sammenligne med de potensielle "fake" mailene(til fremtidig) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Du burde IKKE gi fra deg flere opplysninger om de, da du registrerte deg. MSN trenger vel overhodet ikke personnummer osv. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hmmmm.... http://www.google.no/search?hl=no&q=%22msn...-s%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Dette er jo egentlig nokså ironisk. I en epost bes det om sensitiv informasjon ettersom den eksisterende ikke kunne bekreftes, mens det egentlig er eposten som ikke kan verifiseres. Hver gang slik skjer, så skal en bytte brower? Den dagen det ikke er mulig hva da:-)? Det kan være noen liker IE, ikke alle er like gode på data, og interessert i å bytte Browser hele tiden heller Nå er det heller ikke snakk om å bytte browser hele tiden. Poenget er å benytte applikasjoner som faktisk er sikrere og mer semantisk i henhold til standardene – hvorfor gjøre det lettere for forbrytere å utøve skade på din maskin? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ok da:-),glad det ikke er sånn med Operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå