Gå til innhold

Fikk mail av MSN Suspend Center

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånne folk skulle vært satt på en øde øy, uten tilgang til moderne hjelpemidler, så kunne de sittet der og tenkt over hvor fint deres liv hadde vært om de ikke hadde svindlet folk.

Har fått slike fra: Citibank, Key trust bank(noe slikt). Sistnevnte hadde "svindler" på allerede første treff på google.

Hvis disse folka tror vi ikke vet hva banker vi har pengene vores i, så må de tro om igjen.

Så synd at noen Banktjenester er blitt faket, slik at når du får en melding i mailen din(falsk), så legger den inn en kode på Pc'en din, slik at når du logger deg inn på siden neste, så er det faktisk den uriktige som popper opp, ser helt identisk ut, og slik kan de tappe pengene dine, nå er det visst i utlandet noen få er blitt faket, håper ikke det skjer her.

uansett så er disse typer mail irriterene overse de.

Gjerne se på senderen sin mail addresse, kan være den er av type: [email protected] Jallefall tegn på svindel

Lenke til kommentar

Ok, takk for det. MEN om den starter som jeg sa, med tullebokstaver så er det et tegn på en som ikke er seriøs:-)

Ja jeg så det, men om du gjør som Ueland sier, så står det kanskje noe mer

Endret av div_
Lenke til kommentar

Høres veldig ut som ett pishing-forsøk ja. Ergo de er ute etter kredittkort nummer + person opplysninger.

Jeg har selv fått flere slike fra "Paypal" har brukt paypal en gang grunnet at de som jeg kjøpte fra støttet kun overføring fra USA(og canada) til USA + Paypal for resten av verden. Gikk fint det, men så en dag dukket det opp en mail som så ut til å komme fra paypal som fortalte at kontoen kom til å bli sperret om jeg ikke fylte ut info og de skulle nesten til og med vite hva min mor og far heter etc etc. Kort sjekk av mail-header, hvilke IP'er som tilhører hvem og litt søk på google så ble den fort forkastet som pishing forsøk.

Og MSN er jo gratis, eller har jeg bomma feil her da? Kanskje det er noen tilleggs tjenester som er betalbare tjenester? Men Varsel om at kontoen stenges + ønske om kredittkort nummere etc er ofte ett tegn på pishing, såfremt du ikke vet at tjenesten er legal da (f.eks at man har en konto hos en p0rn side ;) hehe)

Lenke til kommentar

Hver gang slik skjer, så skal en bytte brower?

Den dagen det ikke er mulig hva da:-)?

Det kan være noen liker IE, ikke alle er like gode på data, og interessert i å bytte Browser hele tiden heller

Har paypal blitt faket? Ops, har også brukt det grunnet varekjøp i Usa, men det er lenge siden

Lenke til kommentar

Dette er jo egentlig nokså ironisk. I en epost bes det om sensitiv informasjon ettersom den eksisterende ikke kunne bekreftes, mens det egentlig er eposten som ikke kan verifiseres.

Hver gang slik skjer, så skal en bytte brower?

Den dagen det ikke er mulig hva da:-)?

Det kan være noen liker IE, ikke alle er like gode på data, og interessert i å bytte Browser hele tiden heller

Nå er det heller ikke snakk om å bytte browser hele tiden. Poenget er å benytte applikasjoner som faktisk er sikrere og mer semantisk i henhold til standardene – hvorfor gjøre det lettere for forbrytere å utøve skade på din maskin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...