Gå til innhold

SATA-disker mer robuste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat interface (PATA/SATA) i seg selv sier jo ikke noe om hvor robust en disk er. Kommer veldig mye an på produsent, men disker i bærbare maskiner er ofte mye mer robuste enn disker ment for stasjonære PCer. De har ofte G-sensor som låser lesehodene om den merker fri-fall.

Om jeg ikke tar feil så har WD eller Seagate en egen SATA-diskserie ment for servere, og er dermed mye mer robuste; Lenger levetid og tåler mer varme og hardkjør over lengre tid.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer det med s-ata disk i bærbare maskiner da? Er det en Destop Replacement sak eller? Bare lurer

Oh oi. Innlegg nr 1000

Må si jeg stussa litt på det jeg også. Men er vel kanskje bare kontrolleren i maskinen som er forskjellig. Kabling og sånt i bærbare er jo en del forskjellig fra stasjonære maskiner.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Må si jeg stussa litt på det jeg også. Men er vel kanskje bare kontrolleren i maskinen som er forskjellig. Kabling og sånt i bærbare er jo en del forskjellig fra stasjonære maskiner.

Hehe, ja jeg innser at jeg ikke har alltid så godt peiling på bærbare datamaskiner da jeg bare har bygget stasjonært. Men på den andre siden er kanskje s-ata en god teknikk i maskiner, med tanker på kabler og slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...