Frostax Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har skjært min 300TD 84 mod pga at alt oljetrykket forsvant... kanskje oljepumpe eller bulker i bunnpanne eller noe.. har hvertfall bestemt meg for å ikke gidde å satse på den gamle motoren siden jeg ikke har alt for mye peiling samtidig som at en annen motor eller delebil ikke koster alverdens... men: jeg ser også at TD motorene/delebilene koster en god del mer enn D motorene... Turboen overlevde skjæringa, den sviver lett, men hva må til for å sette denne turboen over i en vanlig D motor? jeg regner jo med at det ikke er inntak i blokka til turbo og alt det der på en vanlig D motor.. Så viss noen kan gi meg en kort beskrivele på hva som må gjøres og om det i det hele tatt er verdt bryet hadde det vært fint Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei Jeg kan meget lite om MB, så jeg bestemte meg for å se om det sto noe lurt rundt på internett. Dumpet inn på dette forumet. Har kommet til side 7 nå, men har enda ikke funnet ut særlig mye. Det jeg prøvde å finne ut var om bunndelen var lik på de to motorene (kanskje ikke så sannsynlig da man må ha ganske høy kompresjon i en diesel uten turbo). Hvis bunndelene er like kan du jo bare bytte ut motorblokka og innmaten men beholde den gamle toppen og de gamle innsug-/eksosanifoilene med turboen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå