Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sette over turbo fra TD til D motor

Frostax

Anbefalte innlegg

Har skjært min 300TD 84 mod pga at alt oljetrykket forsvant... kanskje oljepumpe eller bulker i bunnpanne eller noe.. har hvertfall bestemt meg for å ikke gidde å satse på den gamle motoren siden jeg ikke har alt for mye peiling samtidig som at en annen motor eller delebil ikke koster alverdens...

men: jeg ser også at TD motorene/delebilene koster en god del mer enn D motorene...

Turboen overlevde skjæringa, den sviver lett, men hva må til for å sette denne turboen over i en vanlig D motor? jeg regner jo med at det ikke er inntak i blokka til turbo og alt det der på en vanlig D motor..

Så viss noen kan gi meg en kort beskrivele på hva som må gjøres og om det i det hele tatt er verdt bryet hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg kan meget lite om MB, så jeg bestemte meg for å se om det sto noe lurt rundt på internett. Dumpet inn på dette forumet. Har kommet til side 7 nå, men har enda ikke funnet ut særlig mye.

Det jeg prøvde å finne ut var om bunndelen var lik på de to motorene (kanskje ikke så sannsynlig da man må ha ganske høy kompresjon i en diesel uten turbo). Hvis bunndelene er like kan du jo bare bytte ut motorblokka og innmaten men beholde den gamle toppen og de gamle innsug-/eksosanifoilene med turboen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...